Rapido har fire modeller I sin C-serie. De holder seg mellom 599 og 699 cm. Mangelen på chassis har også for Rapido ført til at nye produsenter tas i bruk.
Rapidos datter-merke Dreamer tar konsekvensen av problemene med å skaffe chassis fra Fiat å bygge bobiler på. Peugeot og Ford gir nye muligheter. Transit 2T ble alternativet for D51.
Dette er et spørsmål de fleste som reiser nedover i Europa stiller seg fra tid til annen. Hvor stor er miljøsonen her? Hvilken farge skal miljømerket ha i dag? Spørsmålene er mange, men her er et hjelpemiddel.
Dethleffs bobil for førstegangskjøpere, Just Go, kommer nå på Ford Transit understell. Produsenten betegner dette som en reiseklar bobil for nybegynneren i bobil.
Noen er mer kreative enn andre. Franske Beauer har i flere år produsert uttrekkbare campingvogner. I år har de også lansert en bobil på det samme konseptet.
Hos Eura Mobil – en del av Trigano-gruppen – står Contura-serien for de mest luksuriøse modellene og Profila for merkets «runners up». På grunn av knappheten på chassis får nå også Profila stjerne i grillen.
Nye modeller, ny nettside og en ny, frisk logo som ønsker å utstråle kvalitet, holdbarhet, verdi og sikkerhet. LMC, en del av Hymer-gruppen, sier de er klar for fremtiden. Denne relanseringen av merkevaren, som startet i 2021, gjenspeiles nå tydelig i alle produktsegmentene.
I en tid der det er mye fokus på utviklingen av kjedene, er det fortsatt mange mindre uavhengige bobilforhandlere. På Vestnes i Møre og Romsdal fyller en av dem 20 år denne uka.
Honda har lenge hatt et godt rykte når det gjelder aggregater, men de blir ofte erklært for dyre. Det har imidlertid ikke skremt Honda fra å utvikle et enda bedre aggregat for den store strømforbrukeren.