Aggregat for de viderekommende

Honda har lenge hatt et godt rykte når det gjelder aggregater, men de blir ofte erklært for dyre. Det har imidlertid ikke skremt Honda fra å utvikle et enda bedre aggregat for den store strømforbrukeren.

Hondas nye aggregat for den som har ekstra stort behov for strøm. Foto: Honda.

Nå lanserer Honda det de omtaler som verdens letteste strømaggregat i 3kVA-klassen. Den nye appstyrte modellen, EU 32i har høy ytelse og høy brukervennlighet.

Aggregatet kommer til Norge i løpet av året, så Honda er tidlig ute med informasjonen om dette kraftige aggregatet.

I utviklingsprosessen har Honda hatt fokus på at EU 32i skal ha et brukervennlig grensesnitt, en merkbart lavere vekt og en motor med høy ytelse for å kunne møte kravene som stilles av både profesjonelle og private brukere, skriver den norske leverandøren, Berema AS, i en pressemelding.

I følge leverandøren er dette verdens første høyytelsesaggregat. Her er det tatt i bruk motorteknologi som du vanligvis finner i biler og racerbåter, i et bærbart aggregat med direkte bensininnsprøytning.

Med 3200 watt og høy driftssikkerhet skal du kunne være trygg på at aggregatet leverer varene ved strømbrudd og under krevende oppgaver – med full kontroll via en app. Du trenger ikke engang å stanse aggregatet ved påfylling av drivstoff, dette gir deg strømforsyning helt uten avbrudd, skryter Honda.

Lav vekt
Med en vekt på 26,5 kg er EU 32i lettere å transportere enn sin forgjenger EU 30i, som måtte transporteres på hjul. Med en veiledende pris på 39 900 kroner sier det seg selv at dette ikke er et batteri for de tilfeldige bruksområdene, men for bobilbrukere med behov for mer strøm enn de aller fleste.

Aggregatet kan styres med en egen app for iOS eller Android, som bruker Bluetooth-tilkobling for å sende viktige serviceopplysninger og vedlikeholdsvarsler til brukeren. Du kan sjekke utgangseffekt, drivstoffnivå og stoppe aggregatet ved behov.

Aggregatet har en tank på 4,7 liter og går i 3,4 timer med full belastning og i 8,6 timer med 25 prosent belastning.

Tekst: Redaksjonen

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.