Vi ønsker våre lesere et riktig godt nytt år.
Kategori: Nyheter
Nyheter
Nye regler for reise med kjæledyr
Nyheter
Hjelper deg fram i jula
Nyheter
Frykter juleulykkene på vei
Nyheter
Strikk og sy med bobilmønster
Bobilverdenen er en viktig verden for alle oss som trives i bobil. I denne artikkelen får du mønster, noen enkle råd og en utfordring om å lage det beste håndarbeidet; en genser, grytelapper, pute eller hva du vil lage til bobilen din eller et familiemedlem. Dersom du sender inn et bilde av ditt ferdige håndarbeide kan det vanke en premie.
Nyheter
Polsk bobil til Norge
Nyheter
Sola Bobil satser tungt på Pössl
Sola Bobil AS signerte i forrige uke en avtale som sikrer selskapet alle rettigheter for salg av Pössl i Norge. Sola Bobil skal på vegne av Pössl Freizeit und Sport GmbH bygge et forhandlernettverk i Norge for Pössl bobiler.
– Det er en kjempespennende utfordring som vi gleder oss til å gå i gang med, sier Amund Nylund, daglig leder i Sola Bobil.
Nyheter, Teknisk og praktisk
Mekker du bobilen selv?
Nyheter
Enighet om statsbudsjettet
Det er i Stortinget oppnådd enighet om statsbudsjettet. De siste ukene har det vært stor spenning knyttet til Venstres forslag om en betydelig økning av engangsavgiften på nye bobiler. Mange med bobiler i bestilling spurte i sosiale medier om hvordan de kunne avbestille bobiler på grunn av Venstres forslag. De hadde ikke råd til en prisøkning på 15 prosent. Nå kan de puste lettet ut.
Nyheter
Frykter mange gamle bobiler på veiene
– Venstre tenker ikke miljø, sier president Kurt Terje Jenssen og daglig leder Tore Steinar Pettersen i Norsk Bobilforening (NB). Det er deres umiddelbare reaksjon på Venstres forslag om å øke engangsavgiften på nye bobiler. Forslaget er lagt fram i Venstres alternative forslag til statsbudsjett, og vil øke prisen på en ny bobil i ordinær størrelse med om lag 100.000 kroner.
Nyheter
– Uforståelig forslag om avgiftsøkning
Venstres forslag om økt engangsavgift på bobiler (campingbiler) møter bred motstand blant våre lesere og i bransjen. Mange har bestilt bobiler for levering i 2015, vil de ha råd til å betale 100.000 kroner eller mer ekstra? Og hvor er miljøgevinsten i å la gamle, undermotoriserte bobiler putre rundt på norske veier?