Kategori: Nyheter

God ide ønsket velkommen

Ordføreren syntes forslaget i månedsmagasinet Bil, Bolig og Fritid var en god løsning. Der hadde bobilist Ivar B. Johansen skrevet en engasjert artikkel for godt tilgjengelige bobilparkeringer. Under bildet kan du lese artikkelen han skrev i det samme bladet da løsningen viste seg å bli et faktum fra 2013.

Hva vil kundene ha?

Forhandlere av bobiler gjør sine bestillinger hos produsentene lenge før kundene står i butikken og skal velge den modellen de foretrekker. Dersom forhandleren tar inn feil modell kan det bli et problem med overliggere ingen vil kjøpe. Så kunsten er å vite hva kundene vil kjøpe – i år.

Bobilverden passerer 5000 tilhengere på Facebook

I dag passerte Bobilverdens Facebook-side 5000 tilhengere. Siden har befestet seg som det mest aktive bobil-forumet på Facebook. Vi har valgt å kalle tilhengerne for deltakere, men de er også trofaste lesere. De deler raust av sine erfaringer, men får også nyttige tips tilbake fra andre deltakere. Også nettavisa Bobilverden har nådd nye rekorder.

Er det slike senger vi vil ha?

Er det slike senger vi nordmenn vil ha i bobilen? Det mener Eura å vite at vi foretrekker. Vi har tidligere omtalt Profilia T720 EB med semi-enkeltsenger. I nye Terrestra T720 EBF presenterer Eura en bobil som ser nesten identisk ut.

Sa opp jobben, solgte huset og reiste i bobil

Chris McClenan og Catherine Warrington fra Manchester-området i England sa opp sine solide jobber, solgte huset og dro på bobiltur i tre år. Beslutningen ble tatt over et glass vin, men var likevel ingen impulsavgjørelse. De kjørte nesten 110.000 km i sin halvintegrerte bobil og besøkte hvert eneste land i Europa. Alle 47. De tre…

Ny toroms Eura Profilia

Eura fortsetter sin salgskampanje for halvintegrerte bobiler med å lansere PT 720 EB. Den har fått en helt ny plantegning med delvis adskilte senger bak og separat toalett og dusj midt i bilen.

Halvintegrert jubileumsutgave med senkeseng

Dethleffs har produsert bobil på Fiat chassis i 30 år og har selvfølgelig en spesialutgave i den sammenheng. Dette er en bobil som produseres i et begrenset opplag. Bobilverden så den på CMT i Stuttgart og ble mest overrasket over den franske senga som så mer ut som en midtstilt dobbeltseng.

Vestlendinger i kjøpemodus

På Morelos stand på CMT i Stuttgart møtte vi en gruppe vestlandske bobilister. De har planer om å kjøpe fire bobiler i denne størrelsen i år og neste år. De forbereder seg grundig.

Alkove + kortere Morelo

På CMT viste Morelo for første gang sine to nyeste modeller Morelo Loft og Morelo Alkoven. Den tyske produsenten Morelo er forholdsvis ny i markedet, men har på kort tid fått et navn blant bobilister med biler i Concorde- og Phoenix-størrelsen.

Ny lettvekter bobil

Det er et kreativt ”33-års jubileum” hos Carthago i år. Når de verken har runde år eller jubilerer, så finner bobilprodusenten en vri for å lage et jubileum for å promovere årets nye modeller. Den ene er en skikkelig lettvekter av en bobil. Ok, så var de lettere å se da vi besøkte CMT i…

Fire nye Rapido på nyåret

I forhold til tidligere utgaver av Rapido Van er det først og fremst interiøret som skiller seg fra disse. I V66 er det to single senger bak på hhv 198 og 193 cm og en bredde på 80 cm hver. De kan også legges sammenhengende med en ekstra, kortere madrass mellom dem. Disse to enkeltsengene…

Bobil? Valgets kval

Som forhandler bør Hege Lian være rimelig sikker på at hun bestiller de modellene kundene kommer til å etterspørre. Det kan være en vanskelig vurdering. Vi har avtalt at hun skal vise oss sine favorittnyheter på CMT. Hun trekker oss raskt bort til en Bürstner Grand Panorama, men den har vi jo skrevet om før,…