Utvikler ny mega-liner

Neste årsmodell Morelo. Illustrasjon: Morelo.

Neste årsmodell Morelo. Illustrasjon: Morelo.

Produsenten har etablert seg som leverandør av bobiler i det øverste segmentet og solgte i fjor 253 bobiler. Nå utvikler de det de kaller en mega-liner eller en super-liner.

Morelos folk var sparsomme med detaljene da de presenterte sin nye mega-liner for pressen på CMT-messa i Stuttgart sist helg. Modellen var ikke utstilt og media fikk kun se illustrasjoner av den nye serien.

Illustrasjon: Morelo.

Illustrasjon: Morelo.

– Vi slipper opp litt etter hvert for å holde spenningen oppe, sier salgssjef Andreas Wolfer-Heimann til Bobilverden.
Bobilverden antar at årsaken også har sammenheng med det pågående utviklingsarbeidet. Det blir trolig tre varianter som skal vises på Caravan salon i Düsseldorf til høsten. Dette blir delvis bekreftet. Utviklingsarbeidet går fortløpende fram til presentasjonen i Düsseldorf.

Så langt viser Morelo kun fram det utvendige designet. Mega-lineren eller super-lineren, som Wolfer-Heimann kaller den, blir mer lik en buss. Fargene holdes i enkle og rene kombinasjoner av svart og hvitt. Alle vinduene plasseres i det svarte feltet og det blir ekte glass i alle vinduer, forteller han. Alle dører til lasterom vil også få det han kaller ”buss-style”. Det vil si større og mer robuste dører.

Illustrasjon: Morelo.

Illustrasjon: Morelo.

Interiøret vil ikke eller kan ikke(?) Morelo røpe noe om nå.

Wolfer-Heimann kan fortelle at den nye super-lineren kommer i tre utgaver. Den minste bygges på chassiet fra Daily og vil veie under 7,5 tonn. Neste størrelse blir på 12 tonn og bygget på Artego. Den største modellen bygges på Eurocargo og får en totalvekt på 15 tonn. På hver av disse chassisene blir det temmelig sikkert levert flere ulike interiørdesign.

Morelo ble grunnlagt i 2010 og har hatt vekst i markedet i alle år med unntak av 2013 da det var en mindre nedgang. Morelo oppgir at de solgte 253 bobiler i 2015. De har som mål å selge 300 enheter i år.

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *