Ny Hymer-forhandler i Østfold

Da Kroken Østfold ble lagt ned i fjor ble fylket uten forhandler av merkene fra Hymer-gruppen. Nå er ny forhandler på plass.

– Vi får inn de første 2025-modellene av Hymer og Carado til sommeren, sier Svein Frode Hågensen og legger til at de har bestilt et utvalg modeller som passer inn med øvrige merker..

Stamsaas Fritid kunngjøre i dag at de får to nye bobilmerker i sin portefølje. Hymer og Corado blir fra og med 2025-modellene solgt av Sarpsborg-forhandleren.

– Disse merkene er anerkjent for sin innovasjon, kvalitet, og komfort, og representerer det ypperste av hva markedet har å tilby innenfor bobilsegmentet, skriver bedriften i en pressemelding.

– Med introduksjonen av Hymer og Corado, forsterker Stamsaas Fritid sitt engasjement for å tilby norske bobilentusiaster tilgang til kjøretøy av høyeste klasse. Begge merkene er kjent for sin pålitelighet, holdbarhet, og luksuriøse design, og vil utvilsomt tiltrekke seg kunder som søker det beste innen komfort og stil på veien.

– Vi er begeistret for å kunne tilby våre kunder disse eksepsjonelle bobilmerkene, sier Camilla Hole Erichsen, styreleder i Stamsaas Fritid.

Svein Frode Hågensen, salgskonsulent i Stamsaas Fritid forteller Bobilverden.no at de første bobilene med årgang 2025 vil være på plass hos dem utpå sommeren. Det gjøres ingen andre endringer i deres portefølje nå.

Kroken-gruppen har fra og med 2025-modellene mistet sin eksklusive importørstatus for merkene fra Hymer-gruppen. Det pågår for tiden et arbeid med å legge på plass et fornyet forhandlernett. Der vil Kroken-gruppen være forhandler og importør på lik linje med andre forhandlere.

Etter det Bobilverden.no kjenner til vil det nye forhandlernettet være på plass før påske.

Tekst og foto: Knut Randem, Bobilverden.no

Les også: EHG blir bredere involvert i Norge

Del dette med andre:

  6 comments for “Ny Hymer-forhandler i Østfold

  1. Dette var dagens gladnyhet , at Hymer igjen blir representert i Østfold etter at avdelingen i Råde ble avviklet ved juletider 2023.Jeg har gode erfaringer med Kroken i Råde, men mindre gode erfaringer med Kroken sentralt.I den grad de overhodet har svart på mine henvendelser , har det vært med en arrogant undertone, så det er på høy tid at dette importmonopolet opphører.
    Jeg hilser med glede at Stamsaas Fritid i Sarpsborg blir ny Hymerforhandler.De framstår som en solid, seriøs og entusiastisk bobilforhandler.

  2. Dette var gledelige nyheter. Jeg kjøpte ny Corado i fjor, nov/23. ble veldig lei meg da Kroken i Råde ble lagt ned. Dette er min 1. bobil som jeg har kjøpt. Tidligere år har jeg leid.
    Har hørt veldig mye skryt av servicen hos Stamsaas i Sarpsborg, gjennom Tom Arne Evensen, så det gleder jeg meg til. Kortere veg for å ta fukt-testen hvert år og kortere veg for å ta servicen.

    • Jeg kan bekrefte at Stamsaas er en seriøs forhandler, men spørsmålet er om vi som har handlet produkter fra Erwin Hymer group, fremdeles må forholde oss til Kroken Oslo, når det gjelder reklamasjoner innenfor kjøpslovens rammer, altså 5 år fra kjøpsdato.
      Dette er et forhold som er blitt lite problematisert.Min Hymer 21 modell , er bygget på en Mercedes Sprinter, men når fabrikksgarantien på bilen opphører etter 2 år, så har ikke Bertel O Steen noe ansvar innenfor kjøpsloven, all den tid Sprinteren er paralellimportert gjennom Kroken.Reklamasjoner på motor, drivverk ol. må du da fremsette hos Kroken som igjen har tegnet en form for bruktbilforsikring på bilen.
      Det samme er jeg redd for er tilfelle når det gjelder reklamasjoner innenfor kjøpsloven på selve bodelen, da må vi kanskje ta den tunge veien til Kroken Oslo.
      Jeg har planer om å oppsøke Stamsaas til uka for å få besvart disse spørsmålene, men uansett var det en gledens dag da jeg fikk vite at Hymerprodukttene igjen blir representert i Østfold og det av en seriøs og entusiastisk forhandler.

  3. Stamsaas fritid yter topp service. Kjøpte for et parr år siden en ny Carthago bybobil der. Det var noe småplukk som vi klagde på. Vi ble enige om å ta dette da sesongen var over. Dette ble fikset og vi fikk en video av alt som ble gjort. Dette var en elegant måte å gjøre det på. I ettertid, fungerte alt som det skulle. ⭐️⭐️⭐️⭐️..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *