Kurs for å lære opp nye kunder

Om lag 60 potensielle kunder fant veien til informasjon om bobillivet.

De kaller det kurs, men egentlig er det nok en innføringskveld for folk som har lyst på bobil, men ikke riktig vet hva bobillivet dreier seg om.

I begynnelsen arrangerte Stamsaas Fritid i Sarpsborg en av sine to, tre årlige informasjonskvelder for det som kanskje blir framtidige kunder.

– Mange vet ingenting rundt det å kjøpe, eie og vedlikeholde bobil, selv om de har en viss interesse for bobillivet. I den forbindelse holdt vi kurset for å vise hvor enkelt og billig det kan være å eie bobil, sier kommunikasjonsrådgiver Alexander Gjermundsen.

Det var han som åpnet kurskvelden der om lag 60 interesserte personer hadde møtt fram. Ved inngangen hadde alle blitt registrert og tildelt et lodd.

Daglig leder Morten Alex Myhre fortalte om firmaets historie og utvikling. Da var det ikke til å unngå at han nevnte de seks bobilmerkene Stamsaas forhandler – fra de minste til de største.

Myhre fikk også mange spørsmål om finansiering av bobilkjøp, forteller Gjermundsen.
Serviceleder Hans Christian Holen var nestemann ut med en presentasjon av verkstedet. Temaet vedlikehold av bobil hva firmaet kan bidra med når noe går galt skapte også mange spørsmål.

– Etter ca en time med prating ble pølsene servert. Fornøyde deltakere ruslet rundt i lokalene med pølser i hånden, for å titte litt på hva slags type bobiler som finnes, forteller Gjermundsen.
– For noen, som ikke har satt sin fot i en bobil før, ble det nesten overveldende å tre inn i de største Carthago’ene og Morelo’ene. Mens for andre var det bybobilene som var mest tiltrekkende, med sine kompakte løsninger og gode kjøreegenskaper.

Etter pausen fikk delelageret mulighet til å vise fram utstyr som man kan og kanskje bør ha i en bobil.
– Det handlet om alt fra brannslukningsapparat til sykkelstativ, forteller Gjermundsen.
– En siste gjesteopptreden for kvelden sto den erfarne bobilmannen Roy Ringstad for med mange kloke ord. Alt fra røverhistorier fra gamle dager, til tips om turer nedover Europa. Det var åpenbart at det var spennende å høre om bobillivet fra en veteran, sier Gjermundsen.

Naturlig nok ble det loddtrekning til slutt. Den heldige vinneren vant gratis leie av bobil i en langhelg til våren.

Hvor mange salg det ble som følge av dette kurset er uvisst, men Gjermundsen sier til Bobilverden.no at erfaringen er at dette gir gode kunderelasjoner. De som går fornøyde ut fra slike kurs blir på et eller annet tidspunkt en stamkunde.

Tekst: Knut Randem, Bobilverden.no
Foto: Alexander Gjermundsen

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.