Fast månedspris på all service og vedlikehold

Regningene kommer ofte når det passer minst. For bobil kan de ofte bli en stor belastning den måneden jobben må gjøres. Nå kan du snart få service til en fast månedspris.

Richard Erichsen i Stamsaas Fritid blir første norske bobilforhandler med service- og vedlikeholdsabonnement. Foto: Knut Randem.

JustGo heter det nye abonnementssystemet som nå tilbys bobilforhandlere i Norden. Det er Fregus group som tilbyr et system der kunden selv kan velge hva som skal være med i serviceavtalen. Månedsprisen fastsettes av forhandleren etter hvor omfattende avtalen med kunden er.

– I JustGo kan kunden bygge inn hva man vil. Alt fra fukttest til vinterlagring og spyleveske kan omfattes av en serviceavtale med fast månedspris, forteller Robert Martinsen i Fregus.

– JustGo har blitt testet ut hos en større svensk forhandler, men Stamsaas Fritid i Sarpsborg blir nok de første til å tilby slike abonnement i Norge. Vi er også i dialog med andre aktører og har vist abonnementsystemet for dem.

Martinsen forteller at slike serviceavtaler kan selges til hvem som helst. Ikke bare til de som har kjøpt bobil hos forhandleren. Fregus drifter systemet og betalingsløsningen.

Stamsaas blir første ut
Daglig leder Richard Erichsen i Stamsaas Fritid sier til Bobilverden.no at de er klare til å lansere abonnementene innen et par uker.

Han forteller at de kommer til å tilby avtaler med 24 eller 48 måneder løpetid.
– Vår standardpakke vil inneholde oljeskift, merkeservice, fukt- og gasskontroll, AC-service og pollenfilter for Fiat, Ford og Renault. Prisen blir kr 954 per måned for en 24 måneders avtale og kr 906 for en 48 måneders avtale.

– Vi vil senere utvide med pakker for bobiler bygget på Mercedes.

Erichsen legger til at kunden står fritt til å legge inn andre service-elementer som girolje, registerreim, dekkslitasje, bodelsbatteri, vinter- og vårklargjøring, egenandel ruteskift, vindusviskere, strømdeksel, lyspærer utvendig og EU-kontroll. Månedsprisen avgjøres av omfanget og varighet på avtalen.

– Månedsprisen er fast i hele avtaleperioden, uavhengig av prisstigning. Utskiftinger eller vedlikehold skjer uansett når behovet oppstår i avtaleperioden, forteller Erichsen. De gir 20 prosent rabatt på avtalen dersom servicer kan utføres i månedene november til februar.

Erichsen mener en slik serviceavtale totalt vil gi en besparelse for kunden framfor å betale for hvert enkelt element når behovet oppstår.
– Da får du forutsigelige utgifter og ingen plutselige overraskelser.

Det kan inngås serviceavtaler på både nye og brukte bobiler, og uansett hvor de er kjøpt.

Tekst og foto: Knut Randem, Bobilverden.no

Del dette med andre:

  4 comments for “Fast månedspris på all service og vedlikehold

  1. Det ligger nok en brukbar fortjeneste i en slik avtale for forhandlere / servicesteder, ellers ville det vel ikke vært et tema?
    Bobileiere flest vet nok hvilke årlige utgifter som normalt påløper, og er ganske sikkert kapable til å sette opp et budsjett. Da kan man spare månedlig til egen konto, også til uforutsette utgifter. (Da har man jo renteinntektene selv). Slik kan man ha pengene klar til kostnaden kommer.
    Går ut fra at forhandler både vil og kan tilby 20% rabatt til øvrige som tar service i tidsrom nevnt i artikkelen også?

    • Dette høres bra ut men da jeg spurte, sa de at de ikke tok servis på Rigmor bobil,ikke EU heler,dette er dårlig reklame

  2. Dette har jeg tro på.
    Av en eller annen grunn er periodisk vedlikehold på bodelen et ikketema for mange. Bare venter til noe går i stykker. På bildelen er vi jo vant til periodisk vedlikehold, så at det også skal omfatte bodelen er helt naturlig. Godt vedlikehold er viktig for både driftssikkerhet og annenhåndsverdi. I UK er dette veldig vanlig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *