Ny modell under syv meter spås å bli bestselger

Challenger gjør valgfriheten enklere i 2014 og lar kundene sette sammen sin egen bil. Du velger planløsning, deretter utstyrskonsept/nivå. Deretter farge på innvendige møbeloverflater, møbelstoff, senkeseng, motorstørrelse og annet.
En ny modell spås å bli en bestselger. I tillegg markerer Challenger 35 års samarbeid med Ford med en Birthday-edition.

Sirius får æren av Challengers framgang. Her i 2014-ugave med ny logo i front. Foto: Challenger.

Sirius får æren for Challengers framgang. Her i 2014-ugave med ny logo i front. Foto: Challenger.

Valgfriheten er altså et stort tema for Challenger i 2014. Produsenten sier selv at der du tidligere var låst vil du i 2014 oppleve stor frihet. Det blir totalt 28 tilgjengelige planløsninger i det ordinære modellprogrammet. Blant dem fire helintegrerte modeller i Sirius-serien.
– Challenger har i en årrekke vært Norges mest solgte delintegrerte bobil. På grunn av suksessen med Sirius ligger Challenger an til å bli Norges mest solgte bobilmerke totalt, sier Ole Magnus Bache-Wiig i Arve Opsahl AS.

Challenger markerer 35 års samarbeid med Ford med å lansere en ”limited edition” Birthday. Den vil kun bli produsert fram til november i år og består av ti modeller. De er selvfølgelig bygget på Ford chassis. Det dreier seg om tre alkovemodeller og syv profilbiler. De skal være godt utstyrt med blant annet 140 hk motor, bestselgende planløsninger og en konkurransedyktig pris.

I 2014-modellene er ”alt” nytt og det kommer nye modellnavn. Vi oppsummerer:
Vany får LED-stemningslys i gulvet, nytt bord i spisegruppen og forbedringer på kjøkkenet samt flere mindre detaljendringer.
I Genesis, Mageo og Prium er det nytt kontrollpanel og det er lagt ferdig kabler til ryggekamera – fiks ferdig for tilkopling. Disse får også nye interiørfarger og overflater samt nye skapfronter.
Genesis får ny inngangsdør, utvendig LED-lys og et panorama ”skylight” som kan åpnes.
I Mageo er det ny Thermocool madrass, ny inngangsdør og LED-belysning flere steder.
Prium har blant annet fått Isofix innfesting for barnesete. Prium er for øvrig en av få bobiler vi har sett med kjøkkenøy.

Challengers 298 holder seg under syv meter. Den midtstilte dobbeltsenga kan skyves til siden for å gi bedre plass. Foto: Knut Randem.

Challengers 298 holder seg under syv meter. Den midtstilte dobbeltsenga kan skyves til siden for å gi bedre plass. Foto: Knut Randem.

Sirius får æren
Den store framgangen for Sirius i 2013 får mye av æren for at Challenger har hatt god framgang. Disse modellene har fått en hel del oppgraderinger. Den mest synlige er fronten på bobilen som betegnes som meget elegant og aerodynamisk. Helhetsinntrykket løftes også av et bedre ”busspeil” med feste høyt oppe. Det kraftige varmeanlegget kan nå programmeres via det nye kontrollpanelet.
Kjøkkenet har fått indirekte belysning og madrassen er nå av typen Thermocool for å nevne noen av forbedringene. På Caravanmessen vil du  få se en Sirius med Alde og dobbelt gulv.

Ny modell under syv meter
Modell 298 er en av årets nyheter. Den har midtstilt dobbeltseng, men holder seg likevel under syv meter. Sengen kan skyves til side om dagen – eller om du heller vil ha en permanent sidestilt seng. 298 har også senkeseng over salongen.
Den nye planløsningen i 398 tar opp arven etter bestselgeren 119. Denne har midtstilt dobbeltseng, stor garasje, smakfullt interiør, bad i hele bilens bredde og senkeseng i midtpartiet. Dette blir antakelig årets bestselger, avslutter Ole Magnus Bache-Wiig.
Challenger har for øvrig endret logo. Alle modeller får denne i kromfarge i grillen.

Spesielt for Norge leveres alle modeller fra Challenger med aluminium i yttervegger og vinterpakke som standard.

398 fra Challenger spås å bli den nye bestselgeren. Foto: Challenger.

398 fra Challenger spås å bli den nye bestselgeren. Foto: Challenger.

Del dette med andre:

  3 comments for “Ny modell under syv meter spås å bli bestselger

  1. Den ser utrolig lekker ut.
    Men hva med totalvekt, lasteevne? Er det fastsatt noen pris? Fordelen med Ford er at den har rgisterkjede og ikke reim. Vi får dessverre ikke sjansen til å besøke messa i år. Hvis noen vet noe, så skriv inn!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *