Advokaten svarer: Ny bil og forhandler er konkurs

fru-justiciaLeseren har kjøpt ny bobil. Nå har forhandleren gått konkurs. Advokat Randi Munkeby svarer på hvilke rettigheter kunden har.

Jeg har kjøpt en helt ny bobil av et firma som har gått konkurs. Hva med garanti og deler som vi skulle ha og ting vi er blitt lovet?
Har prøvd å få kontakt, men får ikke svar. Hva gjør jeg nå?

Advokat Randi Munkeby svarer:
Når forhandler har gått konkurs, er det en risiko for at du som kjøper ikke får det du har krav på etter kontrakten.
Jeg vil anbefale at du likevel sender inn de kravene du har til bostyrer i tilfelle det blir noe igjen til fordeling i boet.

Hvis selskapet var et enkeltmannsforetak, kan du rette kravet ditt direkte mot eieren.

Når det gjelder krav etter garantien kan du sende disse direkte til produsent.

Har du en sak du vil rådføre deg med en advokat om, les mer her.

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.