I en av Itineos nye modeller har de satt dronningsenga på tvers og utstyrt den med projektor mot veggen. Her er det duket for nye filmopplevelser under dyna.
Det har ikke vært noen stor evolusjon for Itineo siden i fjor. Kundene er fornøyde, får vi høre på pressevisningen i Moulay der Rapido Group har felles visning av sine merker Rapido, Dreamer og Itineos 2020-modeller.
Til 2020 har Itineo gjennomgått en generell oppgradering med fornyelse av eksteriøret, der en ny 3D logo i grillen er et av flere elementer.
Itineo skal være det lavere prisede merket i Rapido Group, en innstegsmodell om du foretrekker det uttrykket. Merket har først og fremst spesialisert seg på helintegrerte bobiler, men to av de 22 modellene er halvintegrerte. Halvintegrerte PJ740 var ny i fjor, men omtales også i 2020 som ny.
Film i senga
Derimot byr Itineo på en artig nyhet med den helintegrerte RC740. Her har dronningsenga bak blitt snudd på tvers. Likevel er det 25 cm passasje ved enden av senga i nattposisjon og 46 cm når hodegjerdet er trukket opp og madrassen inn på dagtid.
Dobbeltsenga er ikke plassert helt bakerst. Der finner vi et større klesskap for oppheng av klær. Det begrenser garasjen noe. I den er det en høy dør og et høyt rom på høyre side, egnet for ski eller annet lengre utstyr. Den gjennomgående garasjen under klesskapet blir noe smalere.
Det er riktignok dyrt tilleggsutstyr, men litt morsomt er det jo at Itineo har plassert en projektor i hylla over senga. Den viser film på et lerret som trekkes ned foran vinduet ved sengefoten. Her ligger eller sitter du rett og slett i senga og ser på film eller tv.
Adskilt dusj og toalett med vask skiller soverommet fra kjøkken og salong. I salongen er det plass til fire personer. Det er også det modellen kan registreres for ettersom det også er to soveplasser i en senkeseng helt foran i bilen. De to ”face to face-sofaene” kan bygges om til seter i kjøreretningen når det er aktuelt.
Itineo RC740 er 743 cm lang og 235 cm bred. Den bygges i 2020 på den nye Fiat med euro 6d temp-motor og mulighet for ni-trinns automatisk girkasse. Det kan leveres flere motorstørrelser.
Tekst og foto: Knut Randem for Bobilverden.no og BoCM
Bobilverden.no samarbeider med Bobil- og CaravanMagasinet om å dekke presentasjonen av nye modeller hos en rekke produsenter. Dette samarbeidet gjør at vi kan dekke flere nyheter enn vi ellers ville hatt mulighet til.
.
.
.
.
.