Sports-satsing vil øke

– Det å drive markedsføring i dag, er ingen enkel sak. Man vil lett kunne drukne i mengden. Men folk vil gjerne høre gode historier. Derfor er det viktig å kunne gi dem det. Og sportsutøvere kan være  slike historiefortellere.

– Det er tydelig hvem som er bruker av bilen til daglig. Foto: Jørn Wad.

– Det er tydelig hvem som er bruker av bilen til daglig. Foto: Jørn Wad.

– Ole Einar Bjørndalen prøvde ut litt forskjellige modeller før han fant denne, sier Tor Grüner. Foto: Jørn Wad.

– Ole Einar Bjørndalen prøvde ut litt forskjellige modeller før han fant denne, sier Tor Grüner. Foto: Jørn Wad.

Administrerende direktør Tor Grüner fra Kroken Caravan Import AS er krystallklar på hvorfor importøren av Niesmann Bischoff har valgt å gå inn i et samarbeide med skiskytteren Ole Einar Bjørndalen: Man har fått et samarbeide som forteller historier. Han viser til opptrinnet som gjentar seg utenfor bilen, nemlig at folk tar fram mobiler og foto-apparater for å sikre seg et minne fra besøket på årets messe. Og da er det altså nettopp bilen til Bjørndalen man gjerne vil ha med seg:
– Vi ser med glede hvordan dette slår ut for oss, og kommer til å satse videre på å utvikle dette satsingsområdet. Da vil vi se litt mot barneidretten, tror jeg. Uten at jeg vil gå i detaljer om denne satsingen foreløpig.
– Var det enkelt å finne en modell som Ole Einar Bjørndalen var fornøyd med?
– Nåja, enkelt og enkelt. Du vet, disse idrettsutøverne er under et stadig press, og må hele tiden forsøke å skape et miljø rundt seg som passer for akkurat dem. Så Ole Einar prøvde ut litt forskjellige løsninger før han fant akkurat det som passet for ham. Men for oss i Kroken Caravan Import og Niesmann Bischoff betyr det bare at han er litt sånn som alle andre mennesker: Vi vil gjerne ha en løsning som passer akkurat for oss, og da er det jo fint å kunne registrere at han avgjort fant noe som passet. Det er også en historie som vi gjerne gjenforteller, fordi det betyr at vi har både gode og varierte løsninger som passer for alle og enhver. Litt forskjellige løsninger alt etter hvilken lommebok man måtte ha.
– Vi selger sågar en egen Bjørndalen edition av vår Arto 88 LE, forteller Grüner.

Kroken og Niesmann Bischoff samarbeider med Ole Einar Bjørndalen og presenterer signaturmodellen Arto 88 LE. Foto: Jørn Wad.

Kroken og Niesmann Bischoff samarbeider med Ole Einar Bjørndalen og presenterer signaturmodellen Arto 88 LE. Foto: Jørn Wad.

– Vil det bli mer «storytelling» enn markedsføring fra dere framover?
– Det blir vel en fin blanding, men mitt poeng er at man som en potensiell bobilkunde lett kan bli forvirret av de mange modellene og valgmulighetene. Da kan det være både avslappende og underholdene å ta seg en pust i bakken i en bil – som alle kan besøke – og som til vanlig er kjørt av en kjent idrettsutøver som de fleste har et forhold til. Det byr på noe annet og ekstra, som i alle fall vi vil komme til å fortsette å servere våre potensielle kunder, sier han til slutt.

Tekst: Jørn Wad for Bobilverden

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.