Solgte kinderegg første messedag

Egne farger i interiøret for jubileumsutgaven. Foto: Knut Randem.

Egne farger i interiøret for jubileumsutgaven. Foto: Knut Randem.

Concorde markerte i år sitt 35 års jubileum med å produsere en jubileumsmodell. Den er en miks av tre av deres modeller – et kinderegg – og er produsert i et begrenset utvalg av 35. Selvfølgelig.

Salgssjef Kenneth Brandvik hos Arve Opsahl AS forteller at jubileumsmodellen, som står på Caravanmessen, er den eneste som er tatt inn til Norge. Den ble solgt allerede første utstillingsdag for 2.650.000. På sparket.

Kenneth Sandvik solgte denne bobilen første messedag. Egen kjøleboks innen rekkevidde fra utsiden. Foto: Knut Randem.

Kenneth Sandvik solgte denne bobilen første messedag. Egen kjøleboks innen rekkevidde fra utsiden. Foto: Knut Randem.

– Dette er en kunde som hadde tenkt å bytte bil neste år. Men da han fikk høre at dette var den eneste mulige å kjøpe, ombestemte han seg her på messa. Han falt pladask for denne.

Og hva får kunden for denne prisen? Brandvik forklarer:
– Denne jubileumsmodellen er en blanding av tre modeller fra Concorde. Den har front som en Charisma, bakende som en Carver og en planløsning som i Credo. I tillegg er den godt spekket.
– Her er alt av utstyr hengt på. Foruten egne farger ute og inne følger det blant annet med parabol og to fjernsynapparater, to solcellepaneler, aircondition i bodelen, booster for varmtvann og en kjøleskuff tilgjengelig fra utsiden.

– Det spesielle er designet. Dashbordet har for eksempel to farger og rattet er avtagbart. Ellers er fargevalgene spesielle for denne bobilen.

Brandvik forteller at alle de 35 jubileumsmodellene er utsolgt fra fabrikken.

Foto: Knut Randem.

Foto: Knut Randem.

Langvarig samarbeid
Arve Opsahl AS feiret i fjor 40 år i bransjen. Helt siden 1985 har de forhandlet Concorde. Brandvik forteller at det gjør dem til den lengst værende Concorde-forhandleren i Europa.

Til slutt noen tørre tall: ”Concorde 35 år” registreres for 7200 kg og har en egenvekt på 5814 kg. Brandvik påpeker at den er veid inn med alt ekstrautstyr montert. Det er derfor ingen skjulte vekter.

Noe skal man jo få for 2,6 millioner kroner…

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *