Små variasjoner gir store endringer

Smaken er som baken. Det har Eura Mobil tatt konsekvensen av når de nå lanserer en ny enkelsengsvariant av Profla T på Mercedes.

Å endre salongen fra to langsgående sofaer til en mer tradisjonell løsning fører til en rekke endringer i bobilen. Foto: Knut Randem.

Noen ganger kan vi undres over hvor mange variasjoner det skal finnes av enkelte modeller. Men når kundene har sterke preferanser enten det gjelder sengeløsninger eller hvordan salongen er innrettet så kan det være nødvendig med mange varianter.

Eura PT 726 EB er en slik variant der salongløsningen skiller seg fra en annen løsning. Her er salongen i den tradisjonelle L-formen. Ellers er bobilen ganske lik en forløper. Men det er ikke bare å endre sofaen fra to langsgående sofaer til L-form.

Toalett og dusj er plassert på hver sin side. Foto: Knut Randem.

Sammenlignet med EF-varianten med to langsgående sofaer i salongen, har badet blitt speilvendt slik at dusj og toalett/vask har byttet side. Bodelsdøra er også flyttet framover. Det er bare soverommet og garasjen som er uberørt av den «lille» endringen.

Retro-stil
«Natural Heritage» kaller Eura Mobil sin nye interiørstil. Den vises i nye møbelkvaliteter og to treslag i kombinasjon og farger og stil som gjerne kan kalles retro – spesielt i dusjen der en storblomstret tapet skiller seg ut.

Soverommet lever opp til hyttestilen. Foto: Knut Randem.

Eura Mobils toppmodeller, Profila, kombinerer det elegante og det tradisjonelle med moderne detaljer. Men Eura Mobil framhever selv at de har tilstrebet harmoni framfor iøyenfallende elementer i interiøret. Fornyelsen i interiøret omfatter også polstring og skinn i møblene. Denne fornyelsen av interiørstilen startet for et år siden.

726 EB er utstyrt med et komfortbad med en solid dusj. Det er også i dusjen vi finner det mest sprelske innslaget i en svært retro-aktig veggdekor. Armaturene både her og på kjøkkenet er i sort krom.

Mercedes-en holdes i svart mens påbygget er i hvitt. Foto: Knut Randem.

Bobilen er 754 cm lang og kan registreres for en totalvekt på 3 500 kg eller 4 500 kg. Den 2 liters motoren er på 150 hk. Garasjen er grei og oversiktlig med et par hyller i framveggen.

L-sofa gir også plass til en vinkel på kjøkkenbenken. Foto: Knut Randem.

Tysk pris ligger på om lag 125 000 euro. Den er foreløpig ikke priset i Norge. Om du vil se en tilsvarende bobil, men med to langsgående sofaer i salongen så kan du ta en titt her.

Tekst og foto: Knut Randem, Bobilverden.no

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *