Setter farge på bobilene

Fargen ”Pure Metall Silver” her vist på en Arto 88 LF er en av de mer diskrete fargene du kan velge. Foto: Knut Randem.

Det er ingen tvil om at Niesmann+Bischoff ønsker å sette farge på tilværelsen i bobil. Nå kan du få din modell i skarpe eller duse farger, men det koster å gå utenom standard. Produsenten byr også på fem nye planløsninger i det nye modellåret.

På årets messe i Düsseldorf stilte Niesmann+Bischoff med 18 bobiler i utstillingen. Det var ingen tvil om at den knall røde Smove vakte oppsikt. ”Frozen Red Metallic” er det offisielle navnet på fargen. I tillegg ble nye Arto 88 LF vist i fargen ”Pure Metall Silver” og nye Flair 920 EK ble vist med fargen ”Frozen Cashmere Metallic”.

Enklere og ikke minst billigere med fargeelementer. Foto: Knut Randem.

Tøffe detaljer. Foto: Knut Randem.

Disse modellene hadde heldekkende farge. I tillegg ble flere modeller vist med foliering med mer begrenset bruk av farge. Da får du også fargene ”Miami Blue” og ”Lava Orange”. Like fullt får du et mer personlig preg på bobilen med disse valgmulighetene i fargebruk som settes på front, bakparti, sidefelt og speilhusene.

– Vi fortsetter å satse på vårt individualiseringskonsept, sier Hubert Brandl, administrerende direktør i Niesmann+Bischoff. Løsningene skal være skreddersydde både utvendig og innvendig. I 2019-modellene kommer flere nye treslag og et lyst innredningsalternativ.

”Frozen Red Metallic” er en av fargene Niesmann+Bischoff kan levere sine bobiler i. Foto: Knut Randem.

Det koster å sette farge på Niesmann+Bischoff. I Düsseldorf ble den heldekkende fargen oppgitt til å gi et pristillegg på 14 000 Euro. Det er neppe under 150 000 kroner innen bilen kommer på norske skilt.
Den enklere løsningen med de folierte elementene var priset til mer behagelige 1 500 Euro.

Flair 920 EK har fått en solid arbeidsplass på kjøkkenet. Foto: Knut Randem.

Nytt og større bad i Arto 88 LF. Foto: Knut Randem.

Nye planløsninger
Flair 920 EK regnes som en av toppnyhetene fra produsentens side. Her framheves større arbeidsplass i kjøkkenet og sitteplasser til fire og et praktisk sidebord på passasjersiden. Niesmann+Bischoff skriver i sitt pressemateriell at denne planløsningen har blitt så godt mottatt at de i 2019 også introduserer Flair 880 EK, som er 40 cm kortere, men oppfyller etterspørselen etter en kortere modell uten at det går utover arbeidsplassen på kjøkkenet.

Foruten disse to nyhetene kommer også Flair 920 LB i barversjon med enkeltsenger, som i 920 LS, men med to ekstra garderobeskap.

I Arto-serien framheves nye 88 LF. Her synes produsenten at de har lykkes med å lage et rommelig baderom med en 150 cm bred dobbeltseng (QB). En siste nykommer er Arto 88 B som har det samme baderommet, men to enkeltsenger med 2 meters lengde.

Tekst og foto: Knut Randem, Bobilverden.no

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.