To senkesenger og to salonger i Mobilvetta

Daglig leder Jan Henning Løviknes i Løviknes caravan AS foran en Mobilvetta. Foto: Knut Randem.

Daglig leder Jan Henning Løviknes i Løviknes caravan AS foran en Mobilvetta. Foto: Knut Randem.

Løviknes caravan har spesialisert seg på de forholdsvis små merkene i Norge, Mobilvetta, Elnagh og McLouis, og selger årlig 40-50 av disse bobilene. Nå struktureres importleddet samtidig som forhandlernettet utvides.

Daglig leder Jan Henning Løviknes forteller at de tre merkene utgjør om lag halve omsetningen i Løviknes caravan AS. Resten utgjøres av de mer kjente merkene Challenger og Concorde.

– De tre merkene er alle italienske og produseres i Italia hvor det er bygget et helt nytt og moderne produksjonsanlegg. I den gamle Mobilvetta-fabrikken produseres nå veggene til disse bobilene, forteller Løviknes. Merkene eies av Trigano.

– Dette er gamle tradisjonsrike merker, som holder seg godt i pris. McLouis selger mest halvintegrerte modeller og er gjerne den som kommer med nyhetene først av de tre selv om den er den billigste. Mobilvetta selger mest helintegrerte bobiler og er dyrest mens Elnagh inntar en mellomposisjon mellom de to andre, forklarer Løviknes.

– Løviknes caravan rendyrkes nå som forhandler og SEA Norge AS har blitt importleddet. SEA Norge AS eies av eierne bak Løviknes caravan og eierne bak Arve Opsahl AS.
– SEA Norge skal legge til rette for forhandlerne, som det nå er fem av. I tillegg ønsker vi flere forhandlere som ønsker å være lojale mot merkene.

(saken fortsetter under bildet)

Mobilvetta Kyacht 80 har vinkelsofa bak med senkeseng over. Foran, over den "vanlige" salongen, er det nok en senkeseng. Foto: Knut Randem.

Mobilvetta Kyacht 80 har vinkelsofa bak med senkeseng over. Foran, over den «vanlige» salongen, er det nok en senkeseng. (Bordet er ikke originalt). Foto: Knut Randem.

Spennende løsninger
På Caravanmessen kunne Løviknes vise oss en ny Mobilvetta Kyacht 80 med en lengde på under syv meter. Den har en tradisjonell salong foran med senkeseng over. I tillegg har den en vinkelsofa bak, også den har en senkeseng over. Dermed er gulvplassen frigjort fra senger og familier kan dele seg opp slik at for eksempel barna kan holde på litt for seg selv. Modellen registreres for fire og veier om lag 3000 kg, blir det oppgitt.
Den har trefrie vegger og tak og er i Norge som standard utstyrt med en Scandipack med den største Truma 6EH, solcellepanel, selvregulerende gulvvarme og oppvarmede og isolerte tanker.
Bilen har vært i sortimentet noen år, men innredningen er ny av året.

– McLouis selger veldig godt i Sverige. Den har fått nye farger i år. Mange liker den godt på grunn av lyssettingen og fargene. Italienerne er flinke på kvalitet og design, avslutter, Løviknes.

McLouis 75 har to enkle senger og tverrstilt bad helt bakerst. Foto: Knut Randem.

McLouis 75 har to enkle senger og tverrstilt bad helt bakerst. Foto: Knut Randem.

Del dette med andre:

  2 comments for “To senkesenger og to salonger i Mobilvetta

  1. Intersant bil. Bruktpris/ny? Jeg har en Bürstner Solano 725. 2010. Gått ca 53000. 745 lang. Sylkelstativ i bagasjerom.Truma og ubrukt telt. KJ 17139. Evt innbytte.

    • Redaksjonen omtaler ofte nyheter i markedet. Det betyr ikke at vi på noen som helst måte går god for produktet eller kan gi tilleggsinformasjon.
      Det betyr kort og godt at du må snakke med leverandøren eller dennes forhandler dersom du vil vite mer om produktnyhetene vi omtaler. Denne artikkelen er for øvrig fire år gammel.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.