Siden 2020 har Kabe produsert sine bobiler på Sprinter-chassis. Fiat ble forlatt, men nå relanseres den klassiske Travel Masteren.
På CaravanXpo denne uka viser Kabe prototypen på sin Kabe Travel Master Classic 740. Modellen gjorde stor suksess som inngangsmodell fra 2015 til Fiat ble forlatt etter 2019-modellene.
Nå får den nytt eksteriør og nye spesifikasjoner, men følger det velprøvde konseptet fra tidligere år. Den er bygget på Fiat Ducato med 140 hk, 8-trinns automatgir og en lengde på 740 cm.
Kabe mener selv at bobilen vil gi mye personbilfølelse. TMC 740 får nytt design i Kabe-fargene svart og rødt på bodelen og får et grått førerhus.
Modellen får valget mellom tre sengeløsninger; fransk seng (bak i høyre hjørne), enkeltsenger og enkelt senger med passasje mellom til det tverrstilte badet bakerst.
– Nye Classic er sannsynligvis markedets mest prisgunstige modellserie, sier Mikael Blomquist, administrerende direktør i Kabe og sikter til Kabes patenterte løsninger og moderne teknologi.
Classic kan bestilles med ulike sikkerhets- og heavy-pakker for totalvekt på 4 250 og 4 400 kg og en motor på 180 hk.
Classic blir 241 cm bred. Uten tilleggspakker er totalvekten 3650 kg og vekt i kjøreklar stand 3 120 kg, opplyser Kabe. Produksjonen starter i desember.
Tekst: Knut Randem, Bobilverden.no
Dritt! Kjøpte en Kabe740, aldri igjen!
Bare problemer, etter 4 mnd ble den solgt.
Alt falt fra hverandre, dusjveggen sprakk.
SØPPEL!