Rene linjer, bakhjulsdrift og bygget på Mercedes

Nova EB er den nye stoltheten fra La Strada. Det nye flaggskipet fikk premiere på CMT-messa i Stuttgart i går. Om det ikke holder med drift på bakhjulene kan du også få drift på alle fire hjul.

Det nye tilskuddet i Nova-familien ble presentert på messa CMT. Foto: Knut Randem.

Mens de fleste andre som bygger bobil på Mercedes Sprinter velger å bruke muligheten for forhjulsdrift så går La Strada den motsatte veien og leverer nye La Strada Nova EB med bakhjulsdrift. Dermed blir den relativt høy for lengden. Den kan også leveres med firehjulsdrift om du foretrekker det.

Sammenhengende enkeltsenger bak. Det forholdsvis rommelige badet er til høyre på bildet. Foto: Knut Randem.

La Strada har bygget en bobil for to personer. De sover i langsgående enkeltsenger bak og har god plass i salongen. Nova kan minne om en bybobil, men det er det jo ikke. La Strada har bygget en bodel med konstruksjon av fiberforsterket plastmateriale som de selv mener gir perfekt isolasjon, pålitelig lekkasjetetthet og elegant form.

Rene og avrundede former. Foto: Knut Randem.

Den elegante formen kan du selv se på bildene i denne artikkelen. Den skiller seg i det minste fra mange andre bobiler. I interiøret er også linjene rene. Der er det lite trefarget og dekor, men rent og enkelt. Enten elsker du det eller så synes du det er ukoselig.

La Strada hevder at de gir deg 127 valgmuligheter i stoff- og skinnkombinasjoner, så om du synes blåfargen i den fotograferte modellen er litt voldsom så har du noen valgmuligheter. I interiøret kan du også velge mellom flere treslag enn den nøytrale fargen i modellen vi fotografert på CMT-messa i Stuttgart.

Om du ikke liker denne stoffargen byr La Strada på ytterligere 126 kombinasjoner. Foto: Knut Randem.

Også i teknikken fra Mercedes gis det flere valgmuligheter med tilvalg av hjelpesystemer og automatgir for å nevne noe.

Bilens sentrallås låser også garasjedørene og strømforsyningen kobles til i et låst rom. Markisen er integrert i bilen slik at den ligger relativ flatt langs siden.
Garasjen er gjennomgående og kan romme sykler og annet utstyr.

Markisa er integrert i bobilens vegg. Foto: Knut Randem.

La Strada Nova EB kniper seg en centimeter under syv meter og blir en passe kompakt bobil. Selv sier produsenten at dette er den største bobilen de noensinne har laget. Den har en totalvekt på 4100 kg og har en oppgitt lasteevne på 710 kg. Motoren er i standardutgave på 163 hk.

Garasjen er gjennomgående og gir plass til sykler. Foto: Knut Randem.

I Tyskland er prisen satt til like over 100 000 euro.

Tekst og foto: Knut Randem, Bobilverden.no

Del dette med andre:
Anbefalt innhold:
Ny sjef på Mysen

Sjur Heglund er ansatt som ny daglig leder hos Ferda Mysen. Han skal erstatte Rune Lysaker som har gått inn Read more

Nytt oppblåsbart vinterfortelt

Nå lanserer Kampa et nytt vinterfortelt for bobil og vogn. Dette skal være verdens første oppblåsbare fortelt for vinterbruk.

Lanserer nytt klimaanlegg for store bobiler

Dometic utvider sin serie av klimaanlegg med Dometic FreshJet 3000, en lett modell med høy kapasitet for større bobiler og Read more

Firehjulstrekk under 6 meter – med enkeltsenger

Den er kun 598 cm lang. Samtidig har den enkeltsenger og firehjulstrekk. Det blir en kompakt plugg med god utnyttelse Read more

  2 comments for “Rene linjer, bakhjulsdrift og bygget på Mercedes

  1. 11. januar 2020 at 19:13

    Nydelig.

  2. 11. januar 2020 at 19:14

    Fine greier.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *