For første gang engasjerer Rapido-gruppen seg i en større idrettskonkurranse. Det gjør de som sponsor for kommende helgs verdenscuprenn i langrenn i Ulricehamn.
– For skiutøverne i verdentoppen er det viktig å sette seg høye mål og overgå seg selv. Dette er verdier som vi, i egenskap av Gullsponsor, er stolte av å støtte. Disse verdiene bærer vi i oss, og vi ønsker å holde dem høyt i hevd, sier Rapido-gruppens pressetalsmann Vincent Rabut i en pressemelding.
– Vårt partnerskap vil blant annet synliggjøres ved at vi stiller ut en helintegrert Rapido bobil i serien Distinction, og en video vil vises på storskjerm. Vi vil kunne ta imot enkelte av våre forhandlere og deres kunder i VIP-avdelingen like ved løypene, i hjertet av skogen i Ulricehamn i Sverige, hvor mesterskapet finner sted.
Rabout fremholder at Rapido-gruppen har en lidenskap for vintersesongen og den skandinaviske kulturen.
– Siden vi vet at våre kunder er glad i vintersport og gjerne velger reisemål hvor snøen ligger meterhøy, har vi isolert våre kjøretøy med de beste materialer som finnes på markedet, og vårt oppvarmingssystem er i eliteklassen. Testresultatene taler sitt tydelige språk, når vi regelmessig tester hvordan bilene fungerer i kjølerom. Vi har inngått samarbeid med Alde, som monterer sitt oppvarmingssystem i mange av våre biler. Dette samarbeidet har ført til at vi nylig er blitt tildelt Grad 3-sertifiseringen for en i1090-modell, forteller Rabout og legger til at de håper at folk vil oppdage Skandinavia og mulighetene for å være utendørs.
Tekst: Redaksjonen