
– Folk er opptatt av nyheter, og vi følger opp med en rekke innvendige nyheter. I tillegg kommer også en modell som er kortere enn 6 meter, som en del er opptatt av. Fergene tar som kjent betalt per meter.
Challenger gjør valgfriheten enklere i 2014 og lar kundene sette sammen sin egen bil. Du velger planløsning, deretter utstyrskonsept/nivå. Deretter farge på innvendige møbeloverflater, møbelstoff, senkeseng, motorstørrelse og annet.
En ny modell spås å bli en bestselger. I tillegg markerer Challenger 35 års samarbeid med Ford med en Birthday-edition.
– Forhandlerne opplever at det er et viktig tema blant kundene at bobilene holder seg under 3500 kg. Dette er et tema i hele Europa. Samtidig ønsker kundene større bobiler med god lasteevne, sier Jan Kaspersen i Caravan Nord ApS. På Caravanmessen sørger han også for norgespremiere for et helt nytt konsept mellom bobil og van. Nå regner han også med at et yngre publikum er klar for bobiler med alkove.
Blikkfanget på Niesmann + Bischoffs stand på utstillingen Caravan salon i Düsseldorf i forrige uke var en Arto 88E lakkert i en Lamborghini-farge med oransje detaljer og frekke striper. Til og med hjulene hadde fått sin frekke oransje stripe. Men pristillegget for denne var betydelig. Viktigere var det nye designet på standardmodellene.
Fargen på bobiler har de senere årene blitt mer og mer uniformert i sin hvite grunnfarge med svært lite farge i detaljene. Det er noen få unntak, men hovedinntrykket er hvitt, hvitt og hvitt ispedd litt forsiktige fargevariasjoner. Før årets Caravan salon i Düsseldorf var spørsmålet; Blir det mer farge?