Prioriterer ned messedeltakelse

Erwin Hymer Group (EHG) prioriterer ned messedeltakelse og skal heretter delta hvert annet år på de viktige internasjonale messene.

Martin Brandt varsler sjeldnere messedeltakelse og sterkere digital strategi. Foto: EHG.

EHG har etter det Bobilverden.no kjenner til over flere år vurdert å delta på de største messene kun hvert annet år. Nå gjør de alvor av det, forteller Martin Brandt, som er administrerende direktør i EHG, i en pressemelding.

De to største og viktigste messene EHG referer til er Caravan salon, som arrangeres tidlig på høsten i Düsseldorf og CMT, som arrangeres i Stuttgart om vinteren. Andre messer vil bli individuelt vurdert.

Begge messene vil merke bortfallet av EHGs mange merker. Hymer har alene en hel hall på Caravan salon. I tillegg er det ikke små områder de øvrige merkene legger beslag på.

Brandt sier at EHG med hell har benyttet digitale kanaler for å tiltrekke seg nye kunder det siste året. Konsernet droppet som kjent å delta i de to messene i høst og vinter på grunn av pandemien. I stedet har de satset digitalt med sine lokale partnere.

Den digitale markedsføringen har gitt EHG større fleksibilitet i når og hvordan de har gjort sine produktlanseringer.

Men Brandt legger til at deltakelse på messer vil fortsatt spille en viktig rolle i EHGs salgs- og markedsføringsstrategi.

– Vårt mål om å delta i de viktigste messene annethvert år betyr at vi vil opprettholde vår kontakt med de kundene som ser messene som uunnværlige.

– Vi vil vise fram våre nye produkter på de viktigste messene igjen neste
år, avslutter Brandt.

Tekst: Knut Randem, Bobilverden.no

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *