Erwin Hymer Group (EHG) prioriterer ned messedeltakelse og skal heretter delta hvert annet år på de viktige internasjonale messene.
EHG har etter det Bobilverden.no kjenner til over flere år vurdert å delta på de største messene kun hvert annet år. Nå gjør de alvor av det, forteller Martin Brandt, som er administrerende direktør i EHG, i en pressemelding.
De to største og viktigste messene EHG referer til er Caravan salon, som arrangeres tidlig på høsten i Düsseldorf og CMT, som arrangeres i Stuttgart om vinteren. Andre messer vil bli individuelt vurdert.
Begge messene vil merke bortfallet av EHGs mange merker. Hymer har alene en hel hall på Caravan salon. I tillegg er det ikke små områder de øvrige merkene legger beslag på.
Brandt sier at EHG med hell har benyttet digitale kanaler for å tiltrekke seg nye kunder det siste året. Konsernet droppet som kjent å delta i de to messene i høst og vinter på grunn av pandemien. I stedet har de satset digitalt med sine lokale partnere.
Den digitale markedsføringen har gitt EHG større fleksibilitet i når og hvordan de har gjort sine produktlanseringer.
Men Brandt legger til at deltakelse på messer vil fortsatt spille en viktig rolle i EHGs salgs- og markedsføringsstrategi.
– Vårt mål om å delta i de viktigste messene annethvert år betyr at vi vil opprettholde vår kontakt med de kundene som ser messene som uunnværlige.
– Vi vil vise fram våre nye produkter på de viktigste messene igjen neste
år, avslutter Brandt.
Tekst: Knut Randem, Bobilverden.no