Med firehjulstrekk som standard

Hymer har i flere år hatt firehjulstrekk som et valgfritt tillegg. Nå har de tatt konsekvensen av den økte interessen for slike bobiler og har lansert «Cross over-varianter» som standard.

Cross over-varianten av Hymer ML-T 570 har fått sporty detaljer på bakveggen og høyt plasserte ledlys over førerplassen. Foto: ©Hymer GmbH & Co. KG.

Det er den halvintegrerte Hymer ML-T 570 og bybobilen Hymer Grand Canyon S, begge bygget på Mercedes-Benz chassis, som nå leveres med firehjulstrekk som standard. Begge har tilnavnet «Cross over».

Oppgraderingen til firehjulsdrift skal gi høy trekkraft, skriver Hymer i sin pressemelding. Det følger også med en omfattende utstyrspakke som standard. Den inkluderer solcelleanlegg og det skal være mulig å være selvforsynt med strøm i inntil ti dager, mener produsenten.

Grand Canyon S i Cross over utgave. Foto: ©Hymer GmbH & Co. KG.

Terrengdekk, ledlysene over førerhuset og andre detaljer gir disse bobilene et mer sporty utseende. Sammen med komforten fra de mer «usporty» modellene skal du kunne nyte villmarka med full komfort, mener Hymer.

Et designmessig høydepunkt kaller Hymer det utvendig monterte reservehjulet og stigen opp til takstativet på bakveggen på ML-T.

Fjæringen hever bobilen med ni centimeter og gir klart bedre klaring når du kjører i terreng eller på uveisom vei. Det intelligente 4ETS-systemet bruker elektronisk framfor mekanisk differensiallås.

Badet i Grand Canyon S med nedfellbar vask. Foto: ©Hymer GmbH & Co. KG.

Og hva er vel mer naturlig enn at verktøysettet er utvidet med en sammenleggbar spade og øks?

Begge modellene er gjort mer selvforsynt med en 6 kw dieselvarmer og et høydesett som gjør det mulig å benytte oppvarmingen over 1500 moh. Til kjøkkenet benyttes gass.

Batteripakken i ML-T 570 består av Hymers eget Smart Battery System bestående av to litiumbatterier på 135 Ah og et AGM på 95 Ah samt inverter.

På Grand Canyon S tilbys nå hevetak med ekstra sengeplass som ekstrautstyr. Batteripakken er også her Hymers Smart Battery System, men her er det kun et 90 watt solcellepanel på taket.
Modellen har også samme dieselvarmer og høydesett som ML-T. En uttrekkbar kjøleboks under senga bak leveres som ekstrautstyr.

Det skal være komfort også på tur i villmarka. Her ML-T 570. Foto: ©Hymer GmbH & Co. KG.

ML-T er 689 cm lang og vekt på 3880 til 4100 kg. Grand Canyon S er 593 cm lang og veier 3880 kg. Alt i følge Hymers pressemelding.

Tekst: Knut Randem, Bobilverden.no

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.