Luksusbobil i kompakt format

Nye Eura Integra Liner LS vises fram i høst. Foto: Eura Mobil.

Nye Eura Integra Liner LS vises fram i høst. Foto: Eura Mobil.

Eura Mobils nye Integra Liner LS er i følge produsenten en elegant ”roadcruiser” med et harmonisk ytre beregnet på de som vil unngå buss- eller lastebilutseende på sin Liner. Bobilen er bygget på et tre-akslet AL-KO chassis og har Alde varme som standard.

Foto: Eura Mobil.

Foto: Eura Mobil.

I den nye Integra Liner LS, har Eura Mobil kombinert det kompakte, harmoniske utseende på Integra Liner med den generøse plassen i Integra. Det er en spesiell liner for kunder som ønsker å unngå «buss- eller lastebilutseendet», men insisterer på komfort og bekvemmelighet i en førsteklasses integrert modell, heter det i produsentens beskrivelse.

– Integra Liner LS har et positivt harmonisk «smilende ansikt» med fet forkrommet pynt på grillen. LED kjørelys understreke denne nye modellens eksklusive karakter. Silhuetten henter inntrykk av lengde og eleganse fra en kombinasjon av lav byggehøyde (kun 2,89 meter) og AL-KO tre-akslet chassis, skriver Eura selv.
Eura Mobil regner med at spesielt kvinner vil finne dette designet spesielt attraktivt. Produsenten beskriver førerhuset som kort og godt planlagt.

Eura Mobil lover gode vinteregenskaper, høy nyttelast, sikker håndtering og ekstremt god valuta for pengene i Integra Liner LS. Det er ingen trinn mellom oppholdssonen og førerhuset. Bobilen har et 20 cm høyt oppvarmet dobbelt gulv i ”full lengde” slik at vannrør og tanker er sikret mot frost ved bruk.

Eura Integra Liner LS leveres med flere sengeløsninger. Foto: Eura Mobil.

Eura Integra Liner LS leveres med flere sengeløsninger. Foto: Eura Mobil.

Den nye modellen benytter Integra møbler, designelementer og planløsninger. Bobilen er utrustet med en kraftig Alde varmtvannsbereder, bad med separat dusjkabinett og dør mellom fremre og bakre del, kjøkken med Corian benkeplate og sunne, ortopedisk riktige madrasser til sengene bak.

Kroppen skal ha høy vristyrke og er laget av glassfiberarmert plast (FRP) og skal sikre et lavt innvendig støynivå. Eura Mobil bruker et moderne to-komponent industrilim kjent fra flyindustrien og de tre-frie veggene hevdes å ha utmerket varmeisolering.

Også undersiden av bodelen er laget av glassfiberarmert plast, som ikke kan ruste eller råtne, og gir beskyttelse mot steiner, salt og fuktighet.

Tilgjengelige plantegninger spenner fra modell LS 790 EB med stor kjørbar garasje og 1000 kg nyttelast. I denne versjonen, med komfortable enkeltsenger og Medicotherm madrasser, lover Eura Mobil avslappet og uforstyrret søvn.

Integra Liner LS 810 HB har tverrstilt seng bak og plass til syv personer. I Integra Liner LS 850 QB er det midtstilt dobbeltseng i det store soverommet.

Den nye Integra Liner LS vises første fram på Caravan Saloon i Düsseldorf og to uker senere på vår hjemlige Caravanmessen i september.

Basert på en pressemelding fra Eura Mobil

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.