Lover kanonpris for ny bobil

Tiltross for sine 540 cm lengde er det plass til det meste også i den minste Roadcar-modellen. Foto: produsenten.

Tiltross for sine 540 cm lengde er det plass til det meste også i den minste Roadcar-modellen. Foto: produsenten.

Lukket bad i R 540. Foto: produsenten.

Lukket bad i R 540. Foto: produsenten.

Nye Roadcar byr på en kompakt bobilopplevelse på bare 540 cm lengde, men finnes også i to større utgaver. Modellene er et resultat av et samarbeid mellom fabrikken Capron, som blant annet produserer Sunlight, og Pössl/Globecar.

Roadcar får premiere på Europas største bobil- og caravanmesse Caravan salon i Düsseldorf når den åpner lørdag. Roadcar kommer også til Caravanmessen på Lillestrøm, lover Caravan Nord i Danmark, som skal markedsføre Roadcar i Norge.

Pössl/Globecar har utviklet sine kassevogner – eller bybobiler om du foretrekker den betegnelsen – på Caprons kassevogner. Begge betegner seg selv som rimelige kvalitetsleverandører.
Under utviklingen av Roadcar oppgis det at det er stilt krav til topp kvalitet til en absolutt rimelig pris. Hva den skal koste i Norge må du nok vente til Caravanmessen med å høre, men vi skal likevel titte litt på modellen her.

Den lengste Roadcar - R 640 har sengene i kjøreretningen. De kan slås sammen til tre soveplasser eller stor boltreplass. Det er lagerplass under sengene. Foto: produsenten.

Den lengste Roadcar – R 640 har sengene i kjøreretningen. De kan slås sammen til tre soveplasser eller stor boltreplass. Det er lagerplass under sengene. Foto: produsenten.

Roadcar kommer i tre utgaver med betegnelsene R 540, R 600 og R 640, og tallene representerer også lengden på de tre modellene.

Slik ser det ut i R 600 når det er redd opp i salongen. Foto: produsenten.

Slik ser det ut i R 600 når det er redd opp i salongen. Foto: produsenten.

R 540 er den kompakte utgaven og framheves med kort akselavstand og kjøreegenskaper som en personbil. Det loves gode manøvreringsegenskaper. Modellen har tverrstilt dobbeltseng bak, kjøkken med tre gassbluss, et lukket bad og en liten spiseplass med to seter i kjøreretningen og svingbare stoler foran.
R 600 er mer sjenerøs med plassen og har fått plass til et ekstra klesskap. Både kjøkken og salong oppgis å være romsligere.
R 640 betegnes som XL-versjonen og skiller seg først og fremst fra de to mindre modellene ved at de to sengene bak er montert i kjøreretningen. De kan også slås sammen slik at du får en stor seng i hele bilens bredde.

Alle de tre modellene registreres for fire personer. De to sengene bak suppleres av to senger, som kan reies opp i salongen.

Caravan Nord reklamerer friskt med at de til tross for en gunstig startpris er de ikke smålige med utstyr. De frister med en salong som er foret med 20 mm tykke isolasjonsmatter, myggnetting både på skyvedør og takluker, elektrisk betjening av det brede utvendige trinnet, ”hjemmekvalitet” i møblene, mange oppbevaringsrom, led-lys og Truma oppvarming og varmtvann.

Norgespremieren for Roadcar blir på Caravanmessen 17. – 20. september. Der får du se en av de tre modellene, melder Caravan Nord.

Den kompakte R 540. Foto: produsenten.

Den kompakte R 540. Foto: produsenten.

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.