Carthago gir deg ofte fritt valg mellom Fiat og Mercedes-Benz som basiskjøretøy. Det gjelder også den nye c-tourer 145 RB LE, som leveres både som hel- og halvintegrert.
Carthagos c-tourer-familie har seks medlemmer alle med to basiskjøretøy å velge mellom. Samtidig kan de leveres i både hel- og halvintegrerte versjoner. Det gjelder også den nye c-tourer 145 RB LE som kommer i lengder mellom 700 og 718 cm avhengig av hvilken variant du velger.
Det er varianten på Mercedes som er lengst. Bredden holder seg på 227 cm for begge basiskjøretøyene. Du får også valget mellom en totalvekt på 3 500 kg og 4 500 kg. Egenvekt er ikke oppgitt. Begge har AL-KO chassis. Fiat kan leveres med inntil 180 hk og Mercedes med inntil 170 hk. Alle fire leveres med ni trinns automatgir. Det er LED i hovedlys og kjørelys.
Carthago c-tourer 145 RB LE er mest av alt en designoppgradering utvendig og innvendig i forhold til tidligere modeller i c-toruer-failien. Det er også et nytt grunnriss, selv om det ikke skiller seg så mye fra andre modeller. Enten du velger utgaven på Fiat eller Mercedes så er det uhyre lite som skiller dem fra hverandre utvendig.
Dette er en modell som har to forholdsvis høye enkeltsenger bak for å gi plass til en garasje med en høyde på 120 cm. I tillegg til overskapene over sengene er det også hengeskap under fotenden av begge sengene.
Foran soverommet har Carthago c-tourer 145 RB LE et tverrstilt bad med stor dusj på venstre side og toalett og vask på høyre side.
Kjøleskapet er plassert rett bak bodelsdøra med kjøkkenbenken i L-form vis a vis. Salongen har plass til fem personer i L-sofa, et sete foran bodelsdøra og de to svingstolene foran. Det er senkeseng over salongen. I dobbeltgulvet er det ekstra lagringsplass.
Modellen leveres i to ulike designstiler.
Tekst: Knut Randem, Bobilverden.no
Hvorfor leveres ikke Fiat med mer enn 140 hk ?
I følge Carthago ‘s egen hjemmeside er 140hk standard mens 180hk er tilvalg på Fiat
På Mercedes er 150 standard og 170hk som tilvalg.
Du har rett. Her har det rett og slett gått i surr for redaksjonen. Rettet nå.