Dethleffs gjør seg attraktiv med kampanjetilbud og spennende nyheter. Det unge messepublikummet skal også få sitt.
Bobilverden.no møtte Jens Hammer fra EHG Nord på Caravan salon i Düsseldorf i forrige uke. Han har ansvaret for Dethleffs norske forhandlernett.
Han varsler at de skal gjøre kjøpsprosessen enklere for kundene. Vi har så mange muligheter. Derfor lager vi attraktive pakker når bobilene spekkes, forteller han.
På Caravan salon viste de ti modeller med det de kaller Active-pakker. Når pakkene standardiseres gir det også en bedre pris for kundene, forteller han.
Dethleffs har flere nyheter for modellåret 2025. Dethleffs nye modellserie XL Family ble lansert allerede i mai. Som navnet sier så er den beregnet på familier. Den er tildligere omtalt her.
– Her på Caravan salon er det et ungt publikum. De prøver vi absolutt å tiltrekke til bransjen, sier Hammer.
Like før Caravan salon slapp Dethleffs nyheten om sin første firehjulsdrevne halvintegrerte bobil Globebus Performance 4×4 bygget på VW Crafter og bybobilen Globetrail 640 HR med senkeseng bak bygget i en Fiat Ducato.
Hammer forteller at Dethleffs bygger sin bobiler på ulike plattformer. Når det gjelder merkene fra Stellantis-konsernets betyr det at både Fiat, Citroen, Opel og Peugeot har chassis, motor og 8 trinns automatiske girkassa (eventuelt manuell for den som vil ha det) som er identiske for alle fire merkene. Stellantis introduserte den nye felles plattformen “Pro One” i fjor høst.
For en bobilprodusent er det derfor uvesentlig hvilken av de fire de bygger sine bobiler på, men for kunden kan kanskje det lokale servicenettet være avgjørende for hvilket merke hen velger.
Tekst: Knut Randem, Bobilverden.no