Den polskproduserte bybobilen med utradisjonell innredning ble svaret da Kabe tok i mot utfordringen fra polske bransjefolk. Nå stilles Affinity ut for første gang på Caravanmessen.
Pandemien har forsinket messelanseringen av Affinity, men nå er avleggeren med på Caravanmessen.
Salgssjef Daniell Jaldemark i Kabe forteller at det var polske bransjefolk med egne ideer som ønsket et samarbeid med Kabe om å produsere et nytt bobilmerke. Dette ville Kabe være med på og de eier i dag 80 prosent av fabrikken som produserer Affinity. Resten eies av to polske bransjefolk som arbeider i Affinitys ledelse.
Merket markedsføres som «Affinity by Kabe», men Jaldemark presiserer at dette ikke er en forkledd Kabe, men et selvstendig merke med sine egne kvaliteter. To sentrale krav til modellen var at senga skulle være god og kjøkkenet ha god plass.
Spesiell løsning
Vi har vendt oss til at så godt som alle bybobiler er bygget over det samme grunnrisset. Slik er det ikke i Affinity. Her er det en fransk seng bak, kjøkkenet er plassert i vinkel midt i bilen på venstre side og ikke delvis foran skyvedøra slik de fleste er.
Affinity registreres for fire personer og de to siste sengeplassene har også en utradisjonell plassering. De er plassert som køyesenger over salongbordet, som faktisk står på det som er en «normal» plassering av salongbordet i en bybobil.
Det ser litt komplisert ut, men Jaldemark forsikrer oss om at forvandlingen til senger tar 30 sekunder når du har gjort det et par ganger. Køyesengene tåler 80 kg hver.
Så langt har Affinity solgt så bra at de har nok med å møte etterspørselen og de har derfor utsatt utviklingen av flere modeller, forteller Jaldemark.
Affinity er innredet i en Fiat med 160 hk og en ni-trinns girkasse som standard. Ryggekamera og sikkerhetspakkene fra Fiat er også med som standard. Det er Kabes forhandlere som har fått tilbud om å selge Affinity.
Tekst og foto: Knut Randem, Bobilverden.no
Flott bil. Fikk en god gjennomgang av bilen på Caravanmessa.