Innvendig nytt i Solifer Polar

-Det er innvendig man finner de fleste nyhetene hos oss i år, forteller Rune Finkelsen. Foto: Jørn Wad.

-Det er innvendig man finner de fleste nyhetene hos oss i år, forteller Rune Finkelsen. Foto: Jørn Wad.

– Folk er opptatt av nyheter, og vi følger opp med en rekke innvendige nyheter. I tillegg kommer også en modell som er kortere enn 6 meter, som en del er opptatt av. Fergene tar som kjent betalt per meter.

Salgssjef Rune Finkelsen hos Solifer Polar ser for seg at selskapet fortsetter sine fine salgstall, men godt over 100 solgte biler i året. Han medgir at enhver bør servere potensielle kjøpere nyheter hvert år, og er veldig fornøyd med eget merke i så måte:
– Vi har nye dører i innredningen, vi har nye led-lys innvendig, nytt gulvbelegg og nye farger overalt. Faktisk er det såpass mye nytt at jeg vil anbefale folk å stikke innom for en liten titt. Vi registrerer jo at folk gjerne vil ha litt endringer i bilene sine, og forsøker å stille opp i forhold til det, sier Finkelsen.

Han har likevel et lite tankekors å minne sine forhandlere om: På grunn av at folk meget godt kjenner kvaliteten til Solifer Polar, er bruktverdien relativt høy. De som inngår avtaler om innbytte, kan derfor risikere å få utfordringer, forklarer han. Således er altså ikke høy restverdi en udiskutabel fordel for forhandleren:

_ Solifer Polar fyller 50 år neste år. Foto: Jørn Wad.

– Solifer Polar fyller 50 år neste år. Foto: Jørn Wad.

– Man risikerer å selge en god del nye biler, men samtidig sitte igjen med ganske mange nesten nye, som kanskje ikke er like lett salgbare. Så nyhetene vi presenterer er alltid et tve-egget sverd, smiler han. For han er stolt av de nye bilene, enten det dreier seg om de billigere variantene eller de mer påkostede «Emotion»-variantene.

– Vi har en veldig bred range biler, fra de helt rimelige til modeller som kan spesialtilpasses til den enkeltes ønsker og behov. Og det er kanskje her nyhetene er viktigst: Ved å velge blant årets farger på interiør og belegg og nyttiggjøre seg de nye dørene og belysningen, kan man få et helt annet inntrykk av bobilen sin enn en som er et år eller to gammel. Hos oss beholder man den gode kvaliteten, men får samtidig valgmulighetene vi vet at folk etterspør, smiler han.

Finkelsen minner også om at Solifer Polar er 50 år i 2014, og mener at dette også sier sitt om den kvaliteten han mener dette merket står for:
– Vi hadde såklart ikke vært i markedet så lenge om man ikke hadde opplevd den solide kvaliteten som er i både våre vogner og bobiler. Det er jo et faktum at man av og til ser merker som er i markedet en kort stund. Våre forhandlere og ikke minst kundene våre er trygge på at vi er her både i morgen, neste år og årene som kommer. Og nettopp derfor er det hyggeligere og mer tilfredsstillende å kunne boltre seg i neste års nyheter når man skal velge bobil – i alle fall hos oss, smiler han.

Tekst: Jørn Wad for Bobilverden

– Det er mange nyheter å boltre seg i, sier Rune Finkelsen. Foto: Jørn Wad.

– Det er mange nyheter å boltre seg i, sier Rune Finkelsen. Foto: Jørn Wad.

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.