Har du sett en halvintegrert bobil med fire dører inn til bodelen? Denne nye modellen har både fire dører, to senkesenger og to salonger. Dobbelt opp av alt på mindre enn syv meter.
Den ene salongen består av fire single stoler og inkluderer forsetene. I denne salongen er det ingen sofa, men alle de fire plassene rundt det runde bordet har gode svingbare stoler av samme standard som i forsetene. Det betyr at også de to i ”baksetet” sitter bedre under kjøring enn i de fleste andre bobiler hvor sofaen som regel er sitteplass for de to passasjerene.
Challenger har med nye Mageo 291 laget en bobil utenom det vanlige. I tillegg til salongen foran har den også en vinkelsofa helt bak i bodelen. Faktisk er det så godt som en rundsitter der bak.
Over den bakre salongen er det en elektrisk senkeseng. Den kan senkes ned til en bahagelig høyde. Det er også en elektrisk senkeseng umiddelbart foran badet/kjøkkenet. Den er plassert over de to passasjerstolene og bordet. De to forsetene berøres ikke av senkesengen.
De to bodelsdørene er plassert like bak de to fordørene og alle betjenes med sentrallås.
Så hva skal du med fire dører? Det blir utvilsomt enklere å bevege seg ut og inn av bilen når fire sitter i salongen foran. Under kjøring blir den i praksis firedørs omtrent som en vanlig bil. Challenger beskriver det selv som limousinaktig.
I første omgang blir 291 levert på en Fiat Ducato med Mageo-utførelse, men det antydes at den også vil komme i Genesis-varianten.
Challenger Mageo 291 er 696 cm lang og kan registreres for 3500 eller 3650 kg. Egenvekten er oppgitt til 3026 kg. Den 2,3 liters motoren leveres i tre motorvarianter fra 130 til 180 hk.
Modellen blir vist på Caravan salon i Düsseldorf denne uka.
Råe bilder dette her, men har ikke noen gang hørt fra noen som har hatt dem over lengre tid. Virker alt? 🙂
Vi har en tre år gammel Challenger Genesis 54 og alt fungerer så langt. ?
Denne var snasen!
Tror det blir endel spennende konsepter og mer nytenking fremover, og så blir det vel endel mer godsaker å se på Lillestrøm-messen om noen dager ….. for de som skal dit. 🙂
.
Sitat:
“Den 2,3 liters motoren leveres i tre motorvarianter fra 130 til 180 hk.”
Jaja, det neste EU forlanger blir vel en luftdrevet 1 liters på 200 HK plassert i hanskerommet. 😉
Flotte løsninger bortsett fra at senkeseng foran blokkerer dørene som rømningsvei ved evt brann
Ute etter en brukt sånn .å innbytte på den jeg har i dag.fra 2019 .vill ha salong bak ..
Er det isofix i setene?
Det må du regne med når det er sikkerhetssele i alle de fire setene, men denne bobilen produseres nok ikke lenger.