Fire nye Rapido på nyåret

Rapido V66 kompletterer van-utvalget. Foto: Knut Randem.

Rapido V66 kompletterer van-utvalget. Foto: Knut Randem.

rapido_v66_sov

Sengene kan klappes opp gi plass til f. eks. sykler når du kjører. Foto: Knut Randem.

I forhold til tidligere utgaver av Rapido Van er det først og fremst interiøret som skiller seg fra disse. I V66 er det to single senger bak på hhv 198 og 193 cm og en bredde på 80 cm hver. De kan også legges sammenhengende med en ekstra, kortere madrass mellom dem.
Disse to enkeltsengene kan klappes opp langs veggene slik at du får et bredt gangareale med to ”arbeidsbenker”. Med sengene nede er det godt med stableplass i to nivåer. Det er også mulig å ta med seg lengre gjenstander langs gulvet. Også sykler kan transporteres innvendig når sengene er klappet opp.
Det er mulig med en tredje seng for en voksen person i salongen.

Toalett og kjøkkenbenk er plassert på midten og salongen har plass til fem personer dersom ikke alle er voksne. Oppvarming gjøres med Truma Combi 4.

Med en lengde på 636 cm og en bredde på bare 205 cm har det likevel blitt plass til et kjøleskap på 100 liter i kjøkkenbenken og en vanntank på 120 liter. Stoffer og interiør er oppgradert i 2013.

Rapido V66 er bygget i en Fiat Ducato Multijet 130. I kjøreklar stand skal den veie 3055 kg og totalvekten er 3500 kg,
Sammen gir V53, V56 og V66 flere valgmuligheter for deg som vil ha en smal og smekker bobil.

Helintegrert 8-serie

L-benk og rommelig salong. Foto: Knut Randem

L-benk og rommelig salong. Foto: Knut Randem

Siden lanseringen av 8-serien har det vist seg at det er et interiør noen kunder har savnet. To enkle senger har mange fans og det får de i Rapido 866F. Sengene er på 198 x 80 cm og leveres i to utgaver. Høy seng med garasje og garderobe under sengene eller lavere senger og ditto lavere garasje.

Interiøret i bilen er det samme som for 891F, men med soverommet fra 666F. Bilen har separat dusj og toalett pluss l-formet kjøkkenbenk og 160 liters kjøleskap. I salongen er det plass til fem personer i en l-formet sofa, to svingbare frontstoler og en benk på høyre side. Over førerhuset er det en dobbelt senkeseng. Oppvarmingskilden er Truma Combi 6.

Denne sengeløsningen manglet i Rapidos 8-serie inntil 866F ble lansert. Foto: Knut Randem.

Denne sengeløsningen manglet i Rapidos 8-serie inntil 866F ble lansert. Foto: Knut Randem.

Serie 8 kan leveres på med valgfritt understell – Fiat og forhjulstrekk eller Mercedes og bakhjulstrekk. Bilene er bygget med overflater av hagelsikker polyester. Men det er ikke bare chassiset som velges i denne serien. Her kan du velge tekstiler, gasskomfyr med to eller tre bluss, møbler og netto lasteevne.

866F har en lengde på 737 cm og en bredde på 235 cm. I kjørbar stand veier den 3135 kg. Denne modellen kan registreres for 3500 – 4250 kg.

Nytt i år er at også 691FF og 891F kan leveres i ”Design edition”, som er et mer eksklusivt design fra Rapido. I alt seks modeller kan nå leveres i dette luksussegmentet. I disse får led-lys soveromstaket til å skinne, lover Rapido. På kjøkkenet finnes kledning med ekte, lakkert tre som er en luksusyacht verdig. Også i følge Rapido.
For øvrig er det lagt mye i detaljene i interiøret i ”Design edition”, som for eksempel skinnseter, stemningslys, kantprofiler og andre detaljer.

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *