En terrenggående Concorde

Med denne firehjulsdrevne cruiseren tar Concorde steget ut i terrenget – om du skulle ha behov for det. Den er basert på den nye Iveco Daily 4×4.

Utypisk farge på basiskjøretøyet. Foto: Knut Randem.

Det er fire år siden Concorde lanserte sin serie med modeller under betegnelsen Cruiser. Felles for dem er at de har alkove og på den måten skiller seg ut fra en «vanlig» Concorde. Denne skiller seg også ut med den sterke kontrastfargen på basiskjøretøyet.

Slektskapet er tydelig fra denne vinkelen. Foto: Knut Randem.

Concorde Cruiser 791 RL SUV 4×4 er det fulle navnet på modellen vi ser på her. Som sin eldre tohjuls drevne bror har den salongen plassert bak i en flott rundsitter i et oppgradert interiør. Sengene er plassert over førerhuset a la senkeseng, men i fast posisjon hvor du sover i lengderetningen.

Romslig kjøkken mitt i bilen. Foto: Knut Randem.

Et stort kjøkken er plassert inntil rundsitteren og mot soveavdelingen er det separat toalett og dusj.

Rundsitteren har blitt en ekte rundsitter siden den ble lansert første gang. Foto: Knut Randem.

Dette er en forholdsvis kort Concorde hårfint over åtte meter lang. Den er 246 cm bred og 368 cm høy. Totalvekten er 7000 kg og lasteevnen er oppgitt til 959 kg.

Motoren fra Iveco er på 180 hk. Vi lar ellers bildene tale for seg. Den tyske prisen ligger på i overkant av 2 millioner kroner.

Sengene er plassert i alkoven over førerhuset. Passasjen til førerhuset kan stenges. Foto: Knut Randem.

Tekst og foto: Knut Randem, Bobilverden.no

Del dette med andre:

  2 comments for “En terrenggående Concorde

  1. Overskriften på denne artikkelen er en dårlig spøk. Bilen er absolutt ikke terrenggående. Den er heller ikke brukbar på en traktorvei eller dårlig bygdevei. Bilen har for liten bakeklaring. Overhenget er altfor langt, vil bli hengende bak ved en minimal dump i veien. Umuligå snu der fjellveien slutter. Både for lang og for bred!! Firehjulstrekket på denn bilen er kun til hjelp på glatte og godt brøytetede vinterveier! Mvh steinarontour!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *