Den tyske fjernsynskanalen n-tv kårer hvert år i samarbeid med sine seere bedrifter som opptrer realt overfor sine kunder.
«Fairness»-prisen deles ut på grunnlag av en omfattende spørreundersøkelse blant tyske forbrukere. Det tyske instituttet for servicekvalitet (DISQ) har samlet inn over 55 000 kundestemmer fordelt på 792 foretak. Forbrukerne har vurdert hvor realt disse foretakene opptrer overfor kundene. Er det god valuta for pengene? Gir tilbyderen oversiktlig informasjon om produktegenskaper, avtaletjenester og priser? Kan man stole på foretaket – både når det gjelder hvor pålitelige selve produktene og tjenestene er, og når det gjelder reaksjoner ved problemer og reklamasjoner? I 57 kategorier premieres de to til tre foretakene som forbrukerne oppfatter som mest reale.
Både Weinsberg og Dethleff ble, sammen med campingvognprodusenten Fendt, løftet fram som de tre utvalgte i kategorien for bobil og campingvogn. Både Weinsberg og Dethleffs får denne plasseringen for fjerde gang på rad.
Akkurat som de siste tre årene fikk Dethleffs førsteplassen og ble sammenlagtvinner i kategorien for bobilprodusenter som hadde ti deltakere.
Tekst: Redaksjonen
Kilde: Pressemeldinger fra Dethleffs og Weinsberg samt n-tv