Concorde 25 år på Iveco

Concorde Credo med ny og "smilende" front. Foto: Concorde.

Concorde Credo med ny og «smilende» front. Foto: Produsenten.

Credos nye bad. Foto: Concorde.

Credos nye bad. Foto: Produsenten.

Det er 25 år siden Concorde tok i bruk Iveco Daily for å bygge sine bobiler. Siden 1989 har Concorde levert 5000 bobiler på Iveco. Dette markeres med jubileumsutgaver med ekstra utstyr og det nye Iveco Daily chassis. I tillegg er det flere oppgraderinger og moderniseringer i et krevende år for produsenter av store bobiler.

På Caravan salon i Düsseldorf lanserte Concorde en fullstendig overhalt Credo. Dette inkluderer ny front og bakende, nye Iveco Daily 50C15 chassis, fire nye grunnriss, nye møbler og oppgradert elektrisk anlegg.
Produsenten mener selv at Credo har en meget gunstig inngangspris på EUR 129.000.

Det nye Iveco-chassiet gir økt nyttelast med 1400 kg. Iveco-motoren er på 147 eller 170 hk.

Credo ligner fortsatt en Concorde fra utsiden, men både front og bakenden er fornyet slik at den får likhetstrekk med de større modellene fra produsenten. Credo ”smiler” med panseret og led kjørelys forlenger smilet opp i ”øynene”.

Credo har en lengde mellom 765 og 845 cm avhengig av hvilket av de fire grunnrissene som velges. Sengeløsningen er enten enkeltsenger eller tverrstilt dobbeltseng.
Hele interiøret er redesignet slik at det ligner mer på Carver og Charisma. Badet og kjøkkenet er også nydesignet i 2015-modellene.

Jubileumsmodeller
I anledning det 25 år lange samarbeidet med Iveco lanserte Concorde i mai 2014 jubileumsmodeller av både Carver, Charissma og Liner Plus. De første 2015-modellene med jubileumsrabatt og gunstige tilbehørspakker kunne bestilles i sommer. Tilbudet her er imidlertid begrenset til 20 bobiler i hver produktserie.

Interiøret i Credo er redesignet til jubileet. Foto: Concorde.

Interiøret i Credo er redesignet til jubileet. Foto: Produsenten.

Del dette med andre:

  1 comment for “Concorde 25 år på Iveco

  1. Og… Den første i en nummerserie på 20 av Charisma III 905, står her hos meg, med plakett og signatur fra Markus Freitag, markedsdirektør i Concorde 🙂 Samlerbil ?

    Mvh
    Otto P

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.