– Cartago øker raskt i Norge

I C-Tourer fra Cartago kan du også få en tverrstilt dobbeltseng med tilgang fra sengeenden. Foto: Knut Randem.

– Vi vokser raskt i Norge og økte salget av Cartago med 33 prosent siste år. Vi er agressive på pris, men samtidig er alle modeller bygget med den samme konstruksjon og kvalitet, sier Rune Røinås, daglig leder i Sørlandets Caravansenter as.

Interiør i C-Tourer. Foto: Knut Randem.

– I år har det blitt gjort oppgraderinger i samtlige modeller, men særlig C-Tourer-modellene har det skjedd mye med. Dette er biler i en attraktiv prisgruppe med halvintegrerte modeller fra under 700.000 kroner og helintegrerte fra under 800.000 kroner.
– Vår styrke er at dette er gode vinterbiler, sier Røinås.
C-Tourer kom på markedet i 2011, men har i år fått en vesentlig oppgradering av interiøret, ny bakvegg og ikke minst er egenvekta redusert til under 2900 kg på den letteste utgaven. I følge Cartagos Jan Sinivaara er vektreduksjon et viktig satsningsområde for produsenten. Bredden på 2,27 meter gir likevel en god romfølelse.
C-Tourer I 142QB H og I 150 hadde lengder på hhv 6,82 og 7,39 meter. Begge kan registreres for 4250 kg og har egenvekt på hhv 3055 og 3255 kg.
I 142QB H er en ny modell hvor sengeløsningen utmerker seg med særpreg. Den tverrstilte dobbeltsenga står over en høy og rommelig garasje, men trapp opp og adgang til senga fra fotenden gir god tilgang uten at noen må klatre over den andre. Det er denne sengeløsningen som gjør at bilen ender opp under 7 meter.
Startprisen for denne modellen er 770.000 kroner.
Tourer-modellene er bygget på Fiat Ducato med en 2,3 liters motor som standard.

High-line med linerchassis
Røinås og Sinivaara vil også framheve sin Chic High-line I 59 LE med en startpris på under 1,5 million. Den har det samme chassiset som den store lineren til 2,1 millioner.
– Dette er en helt ny modell på 8,4 meter. Den registreres for 7 tonn, men har en egenvekt på bare 4565 kg. Dette er en modell som har vært etterspurt av kundene, sier Røinås.
High-lineren er bygget på Iveco og har en 3 liters motor på 205 hk.

Interiøret i Cartago High-liner. Foto: Knut Randem.

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.