Caravanmesse kommer hjem til folket

Kan en digital caravanmesse erstatte den tradisjonsrike Caravanmessen med fysisk oppmøte og mulighet til å ta og føle på produktene? Det får vi snart se.

Kan en digital caravanmesse erstatte Caravanmessen? Det får du snart se.

Covid-19 satte en solid stopper for den tradisjonsrike Caravanmessen på Norges Varemesse i regi av Utstillingsplassen Messer og Norges Caravanbransjeforbund (NCB). For første gang på over 20 år kunne ikke årets store happening for caravanbransjen og norske caravanentusiaster arrangeres.

– Men heldigvis kom noen på den smarte ideen om å lage ei digital caravanmesse, sier generalsekretær Geir Holm i NCB.
– Og den ideen var det Ole Martin Larsen, bransjeansvarlig for caravan i FINN.no, som kom opp med. En idé vi tente på, sier Holm.

– Når ikke folk kan komme til caravanmessen, så kommer vi til dem, sier Larsen og Holm.

Forventer 100 000 besøkende
I perioden fra 28. september til 11. oktober vil den digitale messen caravanmesse.no være tilgjengelig døgnet rundt.

– Sammen med NCB har vi utviklet et digitalt messekonsept som vi har store forventninger til vil trekke til seg folk. Vi har et hårete mål om at 100 000 caravanentusiaster vil besøke messen i løpet av disse 14 dagene, sier Ole Martin Larsen.

Det er produsenter, importører og agenter av bobiler, campingvogner, teltvogner og caravanutstyr, som har fått muligheten til å vise frem sine 2021-nyhetene.
På caravanmesse.no vil du finne ulike digitale messehaller som er stappfulle av gode og spennende tilbud. Det er egne haller for bobiler og campingvogner, forteller arrangørene i en pressemelding.

– Alle utstillerne må være medlem av NCB for å kunne delta, forteller generalsekretær Geir Holm. Disse bobil- og campingvognmerkene har sagt ja til å være med på årets digitale happening; Autostar, Benimar, Bürstner, Carado, Caravelair, Challenger, CombiCamp, Concorde, Dethleffs, Eura Mobil, Fendt, Frankia, Hobby, Hymer, Kabe, Knaus, Laika, McLouis, Mobilvetta, Pilote, Sunlight og Weinsberg.

I tillegg har utstyrsleverandører og spikerteltprodusenter som iCaravan, MaxFritid, Neptus, Vikingtelt og Toppcamp funnet ut at de også vil delta.

– Den digitale messen vil bli tungt markedsført under hele messeperioden, både i papirutgaver og digitalt i Schibsted. I tillegg vil den digitale messen være til stede på Facebook, forteller han.

– Vi har knalltro på konseptet, og sammen vil vi skape den første og største digitale caravanmessen i Norge, avslutter Ole Martin Larsen og Geir Holm.

Tekst: Knut Randem, Bobilverden.no

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *