Vest i Oslo, idyllisk ved Bogstadvannet ligger den tradisjonsrike Bogstad Camping. Der har det ikke skjedd mye nytt de siste 30 årene, men nå lover Thorstein Berg i TopCamp andre boller for campinggjestene. Bokstavelig talt.
Restaurant og kafeteria er noe campinggjester i dag krever, mener Thorstein Berg, gründer og eier av den nye campingkjeden TopCamp, som har ærverdige Bogstad Camping i sin portefølje. Og der var det mye aktivitet i sving, da vi en kald februardag avla plassen, eller kanskje snarere, byggeplassen, et besøk. For der var gravemaskiner i sving med å lage helt ny adkomstvei.
Servicebygget er ferdig innvendig, der har de nye eierne lagt ned 17 millioner i oppgradering, forteller Thorstein Berg og legger til: -«Vi satser på å lage et komplett tilbud på høyt standardnivå, med profesjonalisering av service, tilbud og virksomhet. Folk skal føle seg velkommen, vi skal «være det andre hjemmet»», sier Berg.
Standardisering
TopCamp betyr en standardisering av plassene. Digitaliseringen betyr at kundene kan bestille plass og forhåndsbetale. Alle relevante opplysninger samles på en hjemmeside med felles booking løsning.
– Vi ønsker å gi våre gjester et komplett tilbud, inklusive attraksjoner og aktiviteter for alle campere både med vogn og bobil. Det betyr å gi det «lille ekstra» som er så viktig for trivsel og velvære. Alle skal føle seg velkommen», slår Berg fast.
Rask gjennomføring
Sanitæranlegget er ferdig. Innen sesongstart skal det meste av de store byggearbeidene være ferdige. En rekke nye campinghytter skal på plass innen midten av juni.
– Stadig flere plasser ønsker å bli med i kjeden for å utvikle campingkonseptet videre. Det er en utfordring og samtidig en mulighet, avslutter Thorstein Berg før neste møte venter.
Tekst og foto: Bjarne Eikefjord; BoCM
Artikkelen er tidligere trykket i Bobil- og CaravanMagasinet