Med bobilen som hotellrom, kontor, salgslokale og transport

En bobil kan dekke mange funksjoner når du vil jobbe effektivt. Det har et nyetablert mobiltelefonselskap funnet ut. De bruker en bobil som hotellrom, kontor, transport, kundemottak, salgslokale og reklameplakat.

– Her kan vi jobbe, ta imot gjester, ha salgskontor, spise og sove, fastslår Thomas Sandaker (t.v.) og Mathias Rygh. Bobilen Happybytes valgte er en Westfalia Sven Hedin kjøpt hos Ferda på Jessheim. Foto: Pressemelding.

Det unge mobiltelefonselskapet Happybytes har valgt å gå nye og utradisjonelle veier i markedsføringen. I stedet for å investere flere titalls millioner i TV- og nettreklame, har selskapet investert i en bobil, som fremstår som en kombinasjon av salgskontor, event-arena, hotellrom, kjøkken, messe-stand og rullende reklameplakat.

– Vi er kjempefornøyd, og synes vi får mye igjen for denne investeringen, sier daglig leder Thomas Sandaker og medeier Mathias Rygh i Happybytes.

Bilen, som ble tatt i bruk i november, er en bybobil fra av typen Sven Hedin fra Westfalia. Den er bygget på en Volkswagen Crafter med totalvekt inntil 3500 kg. Dermed kan alle med førerkort i bedriften kjøre den. Samtidig er den enklere å manøvrere for en som ikke er vant til å kjøre stor bil.

– Den overordnede planen med bobilen har vært synlighet, og å komme seg rundt i Norge og møte kundene der de er. Når vi skal utfordre gigantene i dette markedet, må vi gjøre ting annerledes. Så er det jo slik at de fleste nordmenn fortsatt bor på mindre steder, sier Thomas Sandaker i en pressemelding.

En god investering
Bilen er også utrolig fleksibel. Vi bruker den for eksempel som messestand,– ut med markisen, et bord og et par stoler på utsiden, så er vi klare, forteller de to.
At bobilen til en drøy million har vært en god investering er det liten tvil om hos Sandaker og Rygh:

– Så absolutt! Vi forflytter oss til alle mulige kroker av landet for egen maskin. Vi kan lage mat og overnatte her, og vi kan for eksempel invitere journalister og andre inn til pølser og kaffe.

Dette er rett og slett et veldig godt verktøy for å komme nær kundene. Vi kan jobbe helt ad hoc, uavhengig av alt og alle, og bilen er dessuten en bekreftelse på den folkeligheten vi er opptatt av å formidle.

Om vi sammenligner med annen markedsføring på andre flater, der man ikke kommer så veldig langt med en million, får vi her mye igjen for pengene, understreker de to.

Utvendig er bilen dekorert i Happybytes-farger og med tydelige budskap fra eieren.

Tekst: Knut Randem, Bobilverden.no

Del dette med andre:
Anbefalt innhold:
Ny rekordnotering for svenske campingplasser

Svenske campingplasser hadde en betydelig økning i antallet overnattinger i 2019 sammenlignet med året før. I Norge var økningen svært Read more

Rekordhøy interesse for bobil

2019 ble et vanskelig år for mange i bobilbransjen, men interessen for bobil var rekordhøy uten at det førte til Read more

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *