De investerer 120 millioner kroner i kjedens campingplasser og tror det går mot et rekordår for både kjeden og for hele campingbransjen.
Det sier administrerende direktør Unni Åstrøm i den svenske campingplasskjeden First Camp i en pressemelding. Derfor investerer de 40 millioner kroner i sine campingplasser i år og 120 millioner kroner over tre år.
– Camping er en framtidsbransje. Derfor satser vi 40 millioner kroner i våre destinasjoner i år. Camping kan være synonymt med en gresslette og en iskiosk for noen, men faktum er at bransjen har et fantastisk forretningspotensial. Vi investerer i en bransje som er i konstant vekst, sier hun.
Kjeden har 15 destinasjoner hovedsakelig i Sverige, men også en i Danmark. Derfor er investeringene ulike fra sted til sted og kommer alle kundegrupper til gode. Av eksempler nevnes alt fra nytt hus med restaurant, butikk og resepsjon i Malmø til totalrenovering av hytter og servicebygg i Åhus. Mange campingplasser får nye lekeplasser.
Åstrøm forteller at kjeden i år har mottatt flere forhåndsbestillinger enn på mange år.
Tekst: Knut Randem, Bobilverden.no