Bobilverden har kommet for å bli

En av Bobilverdens markeringsannonser i anledning dagen.

En av Bobilverdens markeringsannonser i anledning dagen.

Å starte en nettavis for bobilister kunne virke som et risikoprosjekt, men vi har blitt tatt svært godt i mot av leserne. Bobilverden fyller et år denne uka. Etter et fantastisk oppstartsår får vi tilhenger nummer 10.000 på Facebook i fødselsdagsgave. Der har vi og tilhengerne (les: deltakerne) skapt det mest aktive forumet for bobilister – så langt vi har sett.

Starten var etableringen av www.bobilparkeringer.no på forsommeren i fjor. Det ble startet som svar på et sterkt behov om å ha et godt oppslagsverk. Et oppslagsverk det er lett å bruke når du er på farten. Her har vi hatt et godt samarbeide med Norsk Bobilforening og aktive bobilister, som har delt sin kunnskap om bobilparkeringer i Norge.

Fra beslutningen om å starte denne nettavisen i fjor sommer til vi startet opp 1. september ble det gjennomført et målrettet arbeid for å skape et leseverdig produkt. Vi har vokst sammen med leserne og annonsørene.

I fjor høst hadde vi et beskjedent antall lesere – sammenlignet med dagens tall. Naturlig nok. Da vi utover høsten i fjor så at vi hadde riktig kurs, satset vi sterkere på markedsføringen av nettavisa og lesertallene økte sterkt. I løpet av året som har gått har leserne lest om lag 600.000 sider på våre to nettsteder. Dette er et tall som vil øke hver uke framover.

De annonsørene, som har vært med oss dette året, har tatt en sjanse på et ukjent produkt, men har fått fantastisk valuta for pengene.

Driften av Bobilverdens ulike nettsteder blir  aldri noen økonomisk melkeku. Til det har vi et for idealistisk forhold til arbeidet vi gjør. Likevel er vi avhengig av at annonsørene ser at dette er en utmerket kanal for å nå en kjøpesterk kundegruppe. Uten dem blir det vanskelig å produsere et godt produkt.

Dette året har vist at Bobilverden har sin rettmessige plass i mediebildet. Vi kan love at vi har kommet for å bli.

Takk til alle gode bidragsytere så langt! Og har du ennå ikke likt vår Facebook-side, så gjør det nå!

Knut Randem
redaktør

Del dette med andre:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *